Ja, några detaljer fattas; bottenventilen, valvet, en ljuslist m.m.
50-tals HSB kök, kylen stod vid fönstret, så vi har ändrat lite på planlösningen. Tyvärr inga före-bilder.

Vi köpte Nordic ek från Invita med Nero Africa granit.

Vitvaror:
Husqvarna QT4619RFX (2 m kyl/frys med automatisk avfrostning)
Siemens SL65T371EU helintegrerad diskmaskin (42 dB).
Siemens EH76P501E induktionshäll.
Siemens HB560550S varmluftsugn med utdragbara skenor.
Siemens LI46630SD utdragbar fläkt (720m3/h).
Kaklet är Top Stone från Höganäs och golvet är Alloc laminat.
Belysningen är Halonestra från Osram.

Så här blev det:

DSCN1591.jpg
DSCN1592.jpg
DSCN1590.jpg
 
Den där hällen är jag intresserad av! Är det en sådan som har touchkontrollerna på en list i framkant av hällen? Vad tycker ni i så fall om den? Jag är grymt sugen på en sådan men tror att det är Boschs variant jag sett.

Förresten: Kanonfint blev det! Extra fint med rostfri täcksida mot ugnen!
 
Tack! Ja, hällen har touchknappar i listen och det är bra.
Den är kanon, supersnabb och den kan stänga av sig automatiskt.
 
Hej, fint kök!

Hur fungerar touchkontrollerna när man är fuktig om händerna eller liknande? Inte som en del andra touchkontroller att man måste vara helt torr om händerna?

Känns det inte som det lätt blir fingeravtryck på touchkontrollerna så man ständigt behöver torka rent för det ska se fint ut?

(Funderar nämligen på om min nya spis ska bli med vred eller touch).
 
Tack! Man får trycka till lite på knapparna och än så länge har jag inte märkt några problem med dem. Det är borstat material så de är väldigt lätta att hålla rena, det blir inga fingeravtryck. De går att torka av utan att spisen startar. Tycker att de är mycket lättare att hålla rena än den gamla spisens vred, de fick man plocka av och diska då och då.
 
Många pluspoäng för den rostfria täcksidan av kyl/frys. :) F ö ett jättesnyggt kök.

TyraMyra
 
Jättefint, varmt och ombonat trots rostfria "vit"varor! Men ni kunde ha skippat listen under överskåpen :)

/Elin
 
Väldigt snygg bänkskiva! Svart och brunt är snyggt tillsammans. Grattis till ett fint kök!
 
Vacker kökskran :) och fint kök.
Saknas listen under överskåpet på nedersta bilden (den med mixern)? Eller ni kanske inte tänkt ha någon där? Skulle vara fint med en list där med som det är framåt. I övrigt som sagt fint!
 
TyraMyra skrev:
Många pluspoäng för den rostfria täcksidan av kyl/frys. :) F ö ett jättesnyggt kök.

TyraMyra
Tycker också att det blev jättesnyggt med den rostfria täcksidan. Men visst sitter den vid ugnen :-[
Men som sagt snyggt kök, funderar också på samma häll.
 
ooops :-[

TyraMyra
 
Vad fint kök! Grattis!
Vi har likadan häll som ni och hade likadan vattenkokare, men den har vi ställt undan! Det går snabbare att koka vattnet på hällen (du programmerar enkelt in att den ska värma i 2-3 minuter, så slipper du passa)
/Ulle
 
Såg jättefint ut, gillar inte riktigt den rostfria täcksidan. Men det är ju praktiskt.

Gillar "ljuslisten" under skåpen, ska nog ha så i nya köket sedan.
 
Tack för era kommentarer! Den sista listbiten är på plats och vi har bytt ut både mixer brödrost och vattenkokare till röda. Även om hällen är supersnabb är det rätt smidigt att koka vatten till frukostkaffet i vattenkokaren.
Har även köpt en 23" LCD frukost-TV ( de mindre modellerna hade för dålig bild). Har tillkommit gardiner också.
 
Vad kostade ert jätte fina kök? Vill ha :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.