Jag behöver tips på vart jag kan köpa pellets! Bor i Mönsterås. Jag har googlat men har svårt att hitta någon som kan leverera hem dit jag bor.
Jag tar gärna tips på märke som är bra. Nu har jag pellets från Stockhorvan, 8 mm.

Är Vida pellets bra? Där verkar jag kunna köpa och få hemleveretat.

Tack från en nybörjare (första gången jag ska köpa pellets).
 
M Malin Johansson5 skrev:
Jag behöver tips på vart jag kan köpa pellets! Bor i Mönsterås. Jag har googlat men har svårt att hitta någon som kan leverera hem dit jag bor.
Jag tar gärna tips på märke som är bra. Nu har jag pellets från Stockhorvan, 8 mm.

Är Vida pellets bra? Där verkar jag kunna köpa och få hemleveretat.

Tack från en nybörjare (första gången jag ska köpa pellets).
Har du kollat med Fågelfors?
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
Jag bytte precis leverantör då min tidigare lokale slutat med pellets. Kollade runt på nätet. Det verkar inte vara någon pris- och kvalitetsskillnad på svenskt pellets och transportkostnaden verkar också vara densamma. Jag valde Laxå och fick leverans inom en vecka. Det blev 3 pallar som täcker knappt två säsonger.

Fick marginellt påslag med fakturering under 5 månader vilket passade mig mycket bra.

Det låter väl bra med Fågelfors. Mitt val baserades på att man svarade direkt i telefonen och var smidig och hjälpsam😊.
 
Redigerat:
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
H he-peter skrev:
Har du kollat med Fågelfors?
Nej, tack för tipset!
 
yonna yonna skrev:
Jag bytte precis leverantör då min tidigare lokale slutat med pellets. Kollade runt på nätet. Det verkar inte vara någon pris- och kvalitetsskillnad på svenskt pellets och transportkostnaden verkar också vara densamma. Jag valde Laxå och fick leverans inom en vecka. Det blev 3 pallar som täcker knappt två säsonger.

Fick marginellt påslag med fakturering under 5 månader vilket passade mig mycket bra.

Det låter väl bra med Fågelfors. Mitt val baserades på att man svarade direkt i telefonen och var smidig och hjälpsam😊.
Tack! Det låter bra. 🙂
 
Köp inte från byggvaruhusen bara, de har ofta pallarna ute och staplade på varandra, de ska inte förvaras ute otäckta längre tid och staplas.
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Köp inte från byggvaruhusen bara, de har ofta pallarna ute och staplade på varandra, de ska inte förvaras ute otäckta längre tid och staplas.
Tack, det var bra att veta. Jag misstänkte att det är bättre att köpa från annat håll.
 
Isakare Isakare skrev:
Köp inte från byggvaruhusen bara, de har ofta pallarna ute och staplade på varandra, de ska inte förvaras ute otäckta längre tid och staplas.
Bauhaus brukar sälja Fågelfors och jag betvivlar att pelletsen mellanlandar på nått varuhus utan pallarna lär gå direkt från fabrik till slutkund.
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Bauhaus brukar sälja Fågelfors och jag betvivlar att pelletsen mellanlandar på nått varuhus utan pallarna lär gå direkt från fabrik till slutkund.
Nä, men de de säljer på varuhusen.
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nä, men de de säljer på varuhusen.
Säkert, men varför köpa där om man kan få pallarna hemkörda till tomten?
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Bauhaus brukar sälja Fågelfors och jag betvivlar att pelletsen mellanlandar på nått varuhus utan pallarna lär gå direkt från fabrik till slutkund.
Ok, i så fall funkar det ju 🙂
 
F fribygg skrev:
...betvivlar att pelletsen mellanlandar på nått varuhus utan pallarna lär gå direkt från fabrik till slutkund.
Helsingborg har mellanlager för flera av de svenska pelletstillverkarna.
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
M Malin Johansson5 skrev:
Jag behöver tips på vart jag kan köpa pellets! Bor i Mönsterås. Jag har googlat men har svårt att hitta någon som kan leverera hem dit jag bor.
Jag tar gärna tips på märke som är bra. Nu har jag pellets från Stockhorvan, 8 mm.

Är Vida pellets bra? Där verkar jag kunna köpa och få hemleveretat.

Tack från en nybörjare (första gången jag ska köpa pellets).
Tack alla! Jag har nu beställt från Vida.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Säkert, men varför köpa där om man kan få pallarna hemkörda till tomten?
Hemkörning brukar bli bra mycket dyrare och så måste man göra plats inomhus för 4-6 pallar pellets.
Varuhusen ligger nu på 89:90 per påse, fur mycket betalar ni per påse av det hemkörda?
 
G Granström2 skrev:
Hemkörning brukar bli bra mycket dyrare och så måste man göra plats inomhus för 4-6 pallar pellets.
Varuhusen ligger nu på 89:90 per påse, fur mycket betalar ni per påse av det hemkörda?
Hemkörning kostar 400kr för de där 4-6pallarna så man får vara ganska effektiv, ha låg milkostnad och få mil om man kan köra hem dem billigare själv.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.