Hej

Har flest av dessa handtag i mitt 30-tals hus.

Men jag har några dörrar som ser helt annorlunda ut - vill gärna ha det så likvärdigt som möjligt.

Vart kan jag köpa liknande dörrhandtag? Tror att det svarta i handtaget är bakelit?
 
  • Dörrhandtag med svart grepp, eventuellt i bakelit, monterat på en vit dörr med nyckelhål och metallplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart dörrhandtag i metallfäste på en vit dörr, med ett äldre nyckelhål under handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dan1891 Dan1891 skrev:
De är snygga de handtagen från den tiden, enkla utan krusiduller.
Här finns något åt det hållet, men inte precis samma, och inte direkt billiga heller...
[länk]
Tack för svaret.

Det där var riktigt mycket pengar för ett par handtag!
 
Kolla Specialbeslag, de har mycket och dessutom rimliga priser.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
4774
J johan28 skrev:
Hej

Har flest av dessa handtag i mitt 30-tals hus.

Men jag har några dörrar som ser helt annorlunda ut - vill gärna ha det så likvärdigt som möjligt.

Vart kan jag köpa liknande dörrhandtag? Tror att det svarta i handtaget är bakelit?
Kolla Tradera och Blocket. Brukar dyka upp med jämna mellanrum. Jag köpte själv likadana till min tidigare lägenhet för en spottstyver
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
J johan28 skrev:
Tack för svaret.

Det där var riktigt mycket pengar för ett par handtag!
Japp, nya handtag i gammal stil är tyvärr inte billigt precis....
 
MultiMan
Jag har samma i mitt hus, så det finns nog rätt mycket second hand. Leta på Tradera, Blocket och loppisar.

Jag hittade t ex helt nya, väldigt ovanliga köksluckelås/handtag kombinerade på ett lokalt loppis, billigt också.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.