Hej!
Jag har beställt nytt kök. Kommer ha en 80cm bred låda överst och vill hitta en bra besticklåda.
Jag har sked,gaffel,kniv (vanlig strlk), sked, gaffel, kniv (dessertstrl), kaffesked (liten) och "drink/kaffesked" (längre). Så minst 8 fack vill jag ha.

Vill ha i trä. Gärna nåt byggbart (dvs man kan sätta egna avgränsare).
Om det är fler fack också är det bara bra. Har lite mindre fruktknivar, smörknivar osv.
De enligt bilderna nedan tyckte jag såg bra ut.
Någon som vet vart jag kan handla/beställa?

besticklåda 1.png besticklåda2.jpg
 
Den högra är Kvänum, bara gå in på en Kvänumåterförsäljare och få en offert på de delar du vill ha. Dessa säljs knappast över nätet, finns inte priser att finna vad jag vet. Har själv precis installerat ett Kvänumkök och det är också svårt få en bild av vad deras lådinredningar kostar på förhand. Fina dock, enkla i utförande men gedigna.
 
mangew skrev:
Den högra är Kvänum, bara gå in på en Kvänumåterförsäljare och få en offert på de delar du vill ha. Dessa säljs knappast över nätet, finns inte priser att finna vad jag vet. Har själv precis installerat ett Kvänumkök och det är också svårt få en bild av vad deras lådinredningar kostar på förhand. Fina dock, enkla i utförande men gedigna.
Jo såg det var Kvänum. Men frågan är hur lätt det blir att ta från just dem. Dels är det ju bara själva besticklådan invändigt jag vill ha. Finns det såna också tro? För det där såg faktiskt ut som en hel låda byggd med fack? Men de kanske har bara besticklådor också? Sen är jag tveksam till att de har någon återförsäljare där jag bor (Mindre stad i Västerbotten). Men som du säger enkelt gediget och snyggt!
 
Har du tittat på IKEAs besticklådor i bambu? Tror dom heter Variera...
 
Kvänumlådan är inte en hel låda byggd med fack. Det är lösa moduler man kan kombinera ihop, finns ex. knivblock och besticksfack mm.

Som sagt, tror inte det går att beställa likt från en online shop. Och även om man köper ett kök från Kvänum är det inte helt enkelt att få en prisbild på deras tillbehör.

Det är lite som att beställa en ny bil, man väljer från tillbehörslistan och då slutpriset räknas ihop har det dragit iväg uppåt. Kvänum har återförsäljare i Luleå.
 
  • Gilla
RMV
  • Laddar…
perkaby skrev:
Har du tittat på IKEAs besticklådor i bambu? Tror dom heter Variera...
Jo var på ikea och kikade på dem. vart inet jätteförtjust. men nu har jag kollat runt och kanske blir två stycken variera för 40:s bredd i en 80:s låda iaf.
 
Hemmakatten
Tror knappast att Kvänum är billigare, tyvärr, men vill också ha helst i trä.Har själv plastfack, flera i samma låda, klippta för att passa. Och i någon låda IKEAs lådindelare (vet inte ens om de finns längre) med plastmatta i botten..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.