Hej!
Jag är ute efter en ståldörr mellan garage och hus. Jag tänkte bygga med brandklass Ei60/A60.

Vart köper man en dylik ståldörr? Jag har sett att Daloc verka ha (S60) men det är dålig info om återförsäljare på deras hemsida. Någon som har något tips?

//Johan
 
Den kan du nog beställa i vilken bygghandel som helst, men jag misstänker att det är bra att ha den stora plånboken med sig.
 
Jag skulle gärna vilja titta på specifikationen innan jag står i butiken. Det är ju väldigt lustigt att Daloc tex inte listar återförsäljare. Och att de bygghandlar jag tittat på inte listar några produkter. Men men, jag får väl ringa runt lite i morgon.

Dörren i annonsen hade varit perfekt om den inte varit 2,2m hög. Mitt dörrhål är bara 2,0m. Sedan får det inte vara foderbindande karm då jag har olika tjocklek på väggen.
 
Se bara upp med att det tydligen florerar polska branddörrar bl.a på Blocket.

Enligt obekräftade uppgifter så håller inte dessa svensk godkännande för brandklassning. :D
 
Det blev att beställa hos den lokala bygghandeln (inga problem bara man vet vad man skall ha, finns hur många varianter som helst). Fick den levererad i veckan så ny skall den bara monteras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.