Vi har letat bland alla möjliga tänkbara hustillverkare efter en 1-plansvilla (gärna i vinkel) med 6-7 sovrum. Men detta är omöjlig att hitta! Hittar som mest 3-4 sovrum. Ngn som har ett tips till oss, eller kanske har en egen ritning ni vill dela mer er av? :)
Det måste tyvärr vara en 1-planare då vi har en familjemedlem som inte kan röra sig i trappa...
 
Lösvirke? Eller sätt ihop två hus? Det vill till att det finns byggrätt med tillräckligt stor yta.
 
Om jag vore er skulle jag nog kolla efter en arkitekt som kan rita upp ett hus åt er. Sen skall det ju passa in på tomten ej bli för stort så ni ej får bygga det. Sen kanske ni vill ha andra special anpassningar av huset så det passar er. Ni kan ju börja med att göra en krav lista vad ni önskar av ert boende. Ni kan ju kolla på Trivselhus ide 222 och se om det går att göra något med det huset lägga till extra rum som ni behöver. Sen kanske det går att modifiera Myresöhus Tångudden eller Kantat

Lycka till
 
Redigerat:
Varför inte ett 2-våningshus med 5-6 sovrum på övervåningen? Det finns väl inget som hindrar att ni har endast 1 sovrum på nedervåningen? Om det bara är en i familjen som är rörelsehindrad borde inte fler sovrum behövas nere.

Ni kanske har andra anledningar till varför ni vill ha enplans men...
 
Drömmarna skrev:
Vi har letat bland alla möjliga tänkbara hustillverkare efter en 1-plansvilla (gärna i vinkel) med 6-7 sovrum. Men detta är omöjlig att hitta! Hittar som mest 3-4 sovrum. Ngn som har ett tips till oss, eller kanske har en egen ritning ni vill dela mer er av? :)
Det måste tyvärr vara en 1-planare då vi har en familjemedlem som inte kan röra sig i trappa...
hej -jag är gammal bygg.ing , gick teknis i Härnösand, kan hjälpa er m ev. ritn. och tips,
maila gärna - är så dålig chatta-
mvh kennethfalk@gmx.de
 
Vi skall bygga tångudden med 7 rum. Det blir på 185 kvm i ett plan. Är du intresserad så skicka ett PM

//H
 
Tack för alla svar och infallsvinklar! Rent ekonomiskt, så är en 1 1/2 planare det bästa alternativet, hittat planlösningar med tre sovrum nere och det duger åt oss då det är min man som inte kan röra sig i trappa (vi har småbarn som han behöver kunna komma till fort). De äldre barnen kan ju givetvis ha sina sovrum på övre plan...
 
Det känns nog trevligare om alla familjemedlemmar har tillgång till hela huset. Jag skulle själv tycka att det kändes konstigt om halva familjen bodde där uppe och jag inte kunde gå dit och se hur de har det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.