Sökt runt nu på nätet och även på forumet men kammar noll, det jag är ute efter är ett uttag med dubbla koaxkontakter då jag ska dra dubbel kabel för parabolen inom kort... Då vi ska isolera om alla golv på övervåningen så tänkte vi förlägga den antingen i väggen eller i bjälklaget och sen gå ut via ett uttag i tv-rummet där jag behöver denna med dubbla uttag för koax! Vill ogärna sätta två enkla vilket kommer se fördjävligt ut, likaså vill jag inte ha två kablar bara utspretandes ur väggen. :p
 
Då jag sökte igår så tittade jag inte tillräckligt långt ner i sökningen på Google. :O Så direkt efter att jag hade skrivit detta så hittade jag länken till Kjelles.
 
Killen som installerade parabolen här avrådde från att använda uttag pga den extra dämpningen dessa ger, trots att jag handlat saker av god kvalitet. Här slutade det med att sladdarna går direkt till mottagaren utan uttag. I te alltid snyggt att göra så, men "rätt".
 
Inga problem med dämpningen om man inte drar 40 m kabel innan uttaget. De dämpar bara 1,5 db. Sätt du dit ett uttag, det blir snyggare så.
 
ja det beror ju på vad man har för insignal också......
 
Och svaga signaler kan man lätt förstärka.
 
Är bara parabolen inriktad ordentligt så ligger man runt 65-70 dB vid huvudet. En boxbör ha minst 50 dB insignal för att fungera tillfredställande. Det funkar med mindre, men för att ha lite marginal så minst 50. Signalnivån är ju egentligen inte det viktigaste, utan BER efter Viterbi är det viktigaste, alltså kvalitén på signalen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.