Hejsan!

Vet att rubriken ska vara talande, men hur jag än vrider och vänder på det så hittar jag inget passande namn till denna "tryckknappslåda" med varvtalsregulator.

Har hittat en ÅF för denna låda i Tyskland, men då hamnar jag på runt 600:- inkl frakt hem hit. Hittat en liknade lösning hos NIMA AB: http://www.nimaab.se/se/art/tryckknappslada-med-nodstopp.php. Däremot så saknar jag varvtalsregulatorn på denna.

Hur ser det ut hos Ahlsell och övriga butiker? Är ju företagare även så har inge problem att kunna handla från dessa så.
 
Länken visar en enkel start/stop /NS som man slänger ihop själv eller köper färdig beroende på vilka vägar man har..

Varvtalsregulator, till vad och hur?
 
Hej

Ring en elektriker så det blir rätt! Detta är industriautomations prylar som måste väljas beroende spänning, typ av varvtalsreglering, nödstoppstyp m.m.

Annars har Elfa allt du behöver!

www.elfa.se

//Calle

//Calle
 
TorpAnders skrev:
Länken visar en enkel start/stop /NS som man slänger ihop själv eller köper färdig beroende på vilka vägar man har..

Varvtalsregulator, till vad och hur?
För att styra motor i ett DIY-projekt! Vet att länken visade industriautomationsprylar, men det var det närmaste jag kunde hitta åt. Även hittat handkontroller för fläktar och handöverfräsar som passar ändamålet, men dessa går inte att hitta åt här hemma på den svenska marknaden. :/
 
Redigerat:
Ska vartalet regleras automatiskt eller styras manuellt via en ratt? Det är en viss skillnad. Vad är det för motor?
 
Har du hittat en i Tyskland för 600:- så är det bara att slå till du lär knappast komma ner i dom priserna i Sverige.
 
Hur gick det och vad var det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.