Vart kan man hitta dessa typer av brytare/dimmers?
 
  • 100_2713_1178443396.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • brytare_1175706407.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är svårt att se exakt vilken färg det är på bilderna, men jag tycker det liknar Ensto Impressivo.
Om du har möjlighet att plocka bort en brytare kan du ju läsa vad det är för tillverkare.
 
Har du varit hemma hos mig och fotat? Peha Aurora tycker jag att den vänstra uppsättningen ser ut som. Du hittar dem på PEHA Sverige
 
Den vänstra kan vara Gira (eurocontakt) och den högra är elko system plus
 
Bilderna är tagna från två bloggar, Renoveringsblogg! - och finlandssofia -.
Det är främst den vänstra som jag är intresserad av till badrummet då vi har en turkos glasskiva till tvättmöbeln och tror att det skulle passa perfekt.
Har kontaktat blogginnehavaren men inget svar ännu.
Kollade just länkarna ni gav mig men inget napp.
 
Titta här: PEHA

Edit:

Ser nu att de inte är helt lika. Sorry! Men, jag tycker Pehas är snyggare.
 
Tackar för det. Det är alltså bara att plocka ihop lite delar som man vill därifrån?
Hade ju bara varit bra om det funnits någon återförsäljare i närheten för det verkar inte finnas någon online-butik som har dem.
 
Det är så vi ha gjort i alla fall. Ram, knapp och insats väljs separat. Tycker att de verkar hålla en mycket hög kvalitet också. Återförsäljare hittar du här: PEHA
 
Hoppas inte det är Merten m-plan glas för de var riktigt svinigt dyra. Men jag hittade inte riktigt den modellen där heller.

30 mil till närmaste återförsäljare av PEHA är inte alltför kul.
 
Hej.
Har för mig att jag såg sådana på Belia, visserlilgen i Stockholm, men dom kanske finns hos dig med...

Telefax: 08-54499334
Adress
Enebybergsvägen 14
18236 DANDERYD


Hemsida
BELAB ELBUTIK
 
Din lokala elkille kan säkert ta hem åt dig. Peha är ett eget bolag nu. Det låg tidigare inom Fasteus. Därför har de nog inte kommit så långt med distributionsnätet ännu. Vill du ha mer bilder så är det bara att skicka PM. Jag har rätt mycket prylar hemma.
 
Jo, det kostar med snygga strömställare :( PEHA bas fanns på elbutik.se så de kanske kan ta hem Aurora eller vad de hette också? De har en hel del andra varianter så det kan vara värt att kolla där.
 
Får testa att maila några. Vet ju inte riktigt säkert vad grejerna heter dock. Vill ha som bilden till vänster, fast med en dubbelbrytare istället för den enkla.
Aura glas mint som täckram, men sen? Kanske Dialog effektgrå, eller kanske alu, knepigt detta. :)

Får se om jag får svar från tjejen med bloggen.
 
Vill du ha en tvåfacksram med två brytare i? Jag har nog så att jag kataloger så jag kan kolla nummer och så. Jag kanske även har en Turkos enkelram över någonstans om du vill låna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.