Vet inte om detta passar i den här kategorin men jag testar. Jag undrar om ni kan ge mig tips på områden både i Stockholmsområdet men även gärna i andra delar av Sverige, där det är "trevligt". Jag ska definiera vad jag menar- och tycker är trevligt :geek:

Jag gillar den gamla arbetarbostadsstilen som finns i Gustavsberg utanför Stockholm, med både flerfamiljshus och radhus i tidig funkisstil, ofta med inslag av ljust tegel. Det ska gärna vara ett boende med uteplats eller liten trädgård, det måste inte vara ett fullstort radhus i 2 våningar utan det räcker med en 2:a eller 3:a. Tex Hästhagen och Thun-Ollevägen i Gustavsberg. Liknande hus finns även i Hökarängen i södra Stockholm (Tobaksvägen).

Det går i andra hand även bra med områden med nyare bebyggelse, bara det är inbäddat i grönska och helst ligger längst bort från övrig bebyggelse närmast skog. Tex Lugnet och Fiskljusevägen i Gustavsberg. Ute i Tyresö finns en del i mina ögon trevlig bebyggelse- samt områden också, men den är ju nyare än funkis. Dessutom har jag redan bott där tidigare i mitt liv och lessnat lite.

Det får väldigt gärna vara "hyresradhus"!

Välkomna med alla tänkbara tips och dela mer än gärna med er av er kunskap i ämnet (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.