Skall bygga nytt hus i lösvirke och skall ha ca 35 fönster, har pratat med Orama och dom verka bra -fina fönster till bra priser, någon som känner till någon fler tillverkare?
 
Elite Extrem har väl utsida helt i aluminium och insida med trä.
 
Jag valde aluminiumbeklädda ERA-fönster i Väröbacka, verkar helt OK prismässigt samt bra kvalitetsmässigt.
 
Har precis fått mina alubeklädda fönster som jag beställt via Fönsterfabriken. (trevlig/kunnig personal)
www.fonsterfabriken.se
Tyckte de hade riktigt bra priser. Fick i princip alu-beklädnad samt alu spröjs på köpet jämfört med t.ex. SP.
Fönstren är tillverkade av Elit fabriken. Med Allmogefönster som avsändare!?!? Och kollar man på Elit's specar så verkar de identiska.

Har inte monterat de än, men de "ser" välbyggda och fina ut!

Värt att begära in offert från dem...

/R
 
Jag håller på att kolla på finska Tiivi fönster. Dom har säljare över hela Sverige, säljer mest till befintliga hus där det skall bytas men det går att få till nytt också. Dom var i alla fall billigare än Velfac och som jag tyckte det hade dom bättre funktioner för ett fönster som skall ha hemma.

Challe
 
Kolla in Westcoast Windows,vi köpte våra där.

Hel aluminium med träklädd insida. :D
 
Jag använde mig av Allmogefönster: http://www.allmogefonster.se/

Deras TAO serie har aluminium på utsidan samt trä på insidan, det är visserligen ett 2+1 fönster men jag gillar det tyska Dreh-kipp beslaget.

Vi hade kopplade 2 glasfönster med mittpost, TAO har fast post som gör att fönstret ser precis ut som våra gamla fönster men ändå moderna med energiglas etc.

Ett stort plus är att det inte är några synliga svarta gummilister som annars är så vanligt på aluminiumfönster.

/Per
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.