Jag önskar köpa sådan där plast man har för att täcka isoleringen på rör. I huvudsak för att det ska se finare ut. Vart kan man få tag på sådan plast? Vill inte lägga ut en förmögenhet :)
 
Sök på plastplåt så kanske du hittar, annars så har rörisolerare om du har någon i din närhet.
 
Märkligt att detta inte finns att hitta så lätt. Vad jag hittat finner jag det bara hos butiker som säljer i huvudsak till andra firmor.
Jag antar att det näst bästa är att måla isoleringen.
 
Då jag googlade rörisolering så hittade jag 10 om sysslar med sådant i Ö-vik. Ring och fråga om du får köpa lite.
 
Antar att du har isolering av cellplast eller gummi? Det går nog att måla, med rätt färg.

Vanligen sitter plasten ihop med isoleringen från början nuförtin, om du ser vita prydliga rörisoleringar är det glasull eller polyuretan som isolering och utanpå detta vit pvc-plast, alltiett liksom. "Rörskål" är den något kryptiska termen. Funkar, frånsett att PVC är en vidrig typ av plast som i de flesta fall kan bytas mot miljövettigare plaster, jag vet inte varför byggindustrin verkar älska pvc.

Galen idé: Om du vill ha retrolooken kan du linda glasfiberväv runt och sedan måla, med risk att du får förklara för rörkrökare mfl som kan bli nervösa: Förr lindades isolering runt rören, och utanpå detta virades en duk av asbest, nam nam, som sen målades. Det blev snyggt och prydligt.
 
Tack för de bra tipsen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.