Här kan ni följa vårt bygge av Korsgården från Bra hus i Avesta.
Huset kommer vecka 46, men schaktning och sen grundarbetena börjar om bara lite mer än en vecka.
gse_multipart12224.jpg
http://odlargrand.blogspot.com/
 
Nu har äntligen schaktningen börjat.
 
Imorgon klockan 07:00 kommer huset!!
Bloggen kommer under dagen uppdateras med byggbilder. Kanske blir något "live inlägg" från tomten också. :)
 
Full fart på bygget. Nya bilder finns på bloggen.
 
hej!
vad fint huset blir!
jag funderar själv på att bygga. har kikat på Bra Hus hemsida, det är fina hus. hur ligger de i pris och vad har de för isolering?
mvh miramira
 
Tack för det! Det tycker vi med ;)
Bra Hus ligger väl i mellanprisklassen skulle jag säga. Dom är inte "billiga", men dom är prisvärda om man jämför med andra tillverkare. Dom har rätt hög standard och bra isolering, 240mm i ytterväggar, 500mm i tak och 280mm under plattan (har vi), kan ju bero på vem som gjuter den, men minst 250 tror jag det ska vara.
Vilket hus är ni intresserad av?
 
vi är inne på en 1plansvilla och tycker att hägg och ask är fina och i bra storlek. fast nu är vi "ledsna": vi fick höra att tomten vi tänkte köpa inte får byggas på pga närheten till vattendrag. de andra tomterna i närheten är så stora o därmed lite dyrare.
 
Dom såg fina ut. Stora enplanare är ju lite roligt, då kan man få till en annorlunda planlösning.
Tråkigt med tomten! Kan vara lurigt det där med "vattendrag", i vissa kommuner räcker det ju att det är en liten bäck som det rinner lite vatten i på våren för att det ska räknas som vattendrag.
Hoppas det löser sig för er!
 
Eldragning och rörkoppling i huset.
 
Nu är alla innerväggar klara och vi har börjat med spacklingen.
 
Nu händer det massor med grejer i huset. Köket har kommit, vi har börjat tapetsera, kaklingen är så gott som klar och mkt annat.
 
Nu har vi äntligen flyttat in.
Nya bilder finns på hemsidan och fler kommer.
 
Ett år sedan bygget drog igång. Nya bilder på huset efter målning finns nu på bloggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.