Ja, som sagt, så här är vi... :rolleyes:

//Patrik
 
Undrar hur de kunde komma fram till den nidbilden helt utan förebilder...
 
L. Mäkinen skrev:
Undrar hur de kunde komma fram till den nidbilden helt utan förebilder...
Ja det där skulle ju inte vara roligt om det inte låg någon sanning i det. Och roligt är det.d^_^b
 
Ola78
Dagens garv, men MathiasS har helt rätt i att det finns en sanning i botten vilket är tragiskt i sig. Sjävklart är ju inte alla hantverkare dåliga men som inom allt annat finns det mindre önskade element. Men roligt är det med satiren över de dåliga hantverkarna:D
 
Ja, visst ligger det sanning i det, om dock en lite överdriven sådan. :D

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Ja, visst ligger det sanning i det, om dock en lite överdriven sådan. :D

//Patrik
Men bara en gnutta! d^_^b
 
Patrik_Hed skrev:
Ja, visst ligger det sanning i det, om dock en lite överdriven sådan. :D

//Patrik
Iofs skulle jag väl säga att tankarna mer går till en kommunalanställd anläggningsarbetare för 25 år sedan än till dagens hantverkare. Provade på det där som sommarjobb efter högstadiet och det hände fan inget annat än att det fikades och hängdes på spaden.
 
stilofunk skrev:
Men bara en gnutta! d^_^b
Precis! Bara en gnutta. :cool:

//Patrik
 
MathiasS skrev:
Iofs skulle jag väl säga att tankarna mer går till en kommunalanställd anläggningsarbetare för 25 år sedan än till dagens hantverkare. Provade på det där som sommarjobb efter högstadiet och det hände fan inget annat än att det fikades och hängdes på spaden.
Hehe Jo, det stämmer nog, men vissa hantverkare kan de också. När jag praktiserade på ett bygge så höll de två elektrikerna inte något överdrivet högt tempo. Var mycket att gå runt och prata, fika på 40 min, sluta tidigare osv.
När jag kom dit för första gången och presenterade mig och frågade om vi skulle jobba så sade den ena "Hörruduru, sluta svära".. Naturligtvis med en skämtsam ton, men som min mor brukar säga: Inga skämt utan lite sanning. :)

//Patrik
 
Ola78
MathiasS skrev:
Iofs skulle jag väl säga att tankarna mer går till en kommunalanställd anläggningsarbetare för 25 år sedan än till dagens hantverkare. Provade på det där som sommarjobb efter högstadiet och det hände fan inget annat än att det fikades och hängdes på spaden.
Ibland när man ser kommunens folk så vet i fasen om det har ändrat sig något på 25 år, tycker det är det beteendet nu med.
 
Hemmakatten
Jag tror nog att "kommunens folk" arbetar minst lika hårt som andra yrkesgrupper. Däremot vaer det beklämmande att unge Patriks arbetserfarenhet började så olyckligt. Det torde inte vara ett braexempelfrån branschen - förhoppningsvis!!
 
Ola78
Hemmakatten skrev:
Jag tror nog att "kommunens folk" arbetar minst lika hårt som andra yrkesgrupper. Däremot vaer det beklämmande att unge Patriks arbetserfarenhet började så olyckligt. Det torde inte vara ett braexempelfrån branschen - förhoppningsvis!!
Jag menar inte att alla är slöfockar men det finns, har sett det allt för många ggr. Sen har jag också sett duktiga kommunalarbetare och de ska ha all credit i världen för att de tar sitt jobb seriöst. Sen ska man ju självklart vara medveten om att detta fenomen finns inom de flesta yrkesgrupper, ser det varje dag på mitt eget jobb och jag blir lika irriterad varje gång, har vi dessutom ingen arbetsledare kan man ge sig på att det inte gör för många knop av en del. Tycker det är konstigt att vissa människor måste ha en piska på sig för att kunna göra något vettigt på jobbet.
 
Tror nog det finns lite av detta beteendet i många yrkesgrupper. Har t ex sett på nära håll hur det går till på Försäkringskassans kontor. Deras arbetsdag var till synes ett enda långt kafferep. Skulle tro det funkar så på många myndigheter mm. Det är nog lättare för en akademiker att maska, än vad det är för en hantverkare.
Nu får jag säkert f*n för detta inlägg ;)
 
Jag har fått lära mig att man ska anpassa arbetsinsatsen efter lönen och det praktiserar jag på ett bra sätt anser jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.