]Har haft en byggnation som skulle varaklart i mars 2011, som fortfarande inte är helt klart.
Före Leo Sågefors anlitades besökte vi ett referens bygge i Igelboda.Min kontrollant och vän som var med hade synpunkter på taket i övrigt var alltok. Ett liknande tak som Leo's killar byggt var sedan med i programmetFuskbyggarna i februari 2012. Dem i Igelboda är säkert lyckligt ovetandes...änsålänge.

Då vi inledde diskussionerna var det företag Leo pratade om Garincia AB ejstabilt. Jag kunde då skriva entreprenadkontraktet med dem som skulle göra allamarkarbeten, Södertörns miljö och transport AB och de har jobbat ihoptidigare. Då detta även omfattar byggnationen så var det för mig ingen skillnadoch så blev det. Därtill hade dom i Igelboda gjort samma sak och det hade jugått bra.

Bygget påbörjades påbörjades först våren 2011 då det redan skulle vara klart,men jag höll god min.
I oktober 2011 fanns inga pengar kvar trots att Leo Sågefors bedyrat atthan skulle hålla budget bara veckan tidigare. Då fanns gips på en del av väggarnaVVS påbörjad av Bengt Loge och EL smått påbörjad, men det var cirka 50% kvar avbyggnationen. Jag skulle kunna skriva en novell av Leo’s lögner men det skulleförmodligen fylla databasen här. Det har framkommit massor med information somej tillhör den seriösa delen att driva företag och byggnation i mina ögon.
Personligen blev jag tvungen att sluta arbeta i oktober och gick på byggetfulltid 7 dagar i veckan i tre månader. 4 av killarna fick låna pengar av migoch gjorde huset såpass klart att jag kunde flytta in efter årsskiftet.

Killarna som jobbar åt Leo fick ej betalt trots löften. En kille hade inte rådtill hyran och bodde i den värsta husvagnen ni kan tänka er på min tomt,samlade tomburkar på nätterna för att få mat för dagen. Detta tills jag fickveto om detta och hjälpte till.
Jag har köpt fönster två gånger. Betalat närmare en miljon mer än kontraktetför att kunna flytta in. Haft två vattenskador då pga av den första VVS killen BengtLoge kallad Logge som senare visade sig ej inneha varken företageller försäkring. Detta är dock löst då jag personligen fick hyra in en riktigVVS firma som ändrat på idiot installationer. Jag har kört mer en 40 lass skräp+ en 20 fort kontainer och håller på än idag.
Leo Sågefors utsäkter har varit att han tänkt fel. En gång sa han atthan glömt räkna med momsen, nästa gång att han inte förstod Svenska helt etc.Detta då vi förhandlade och skrev avtal med Södertörns miljö och transport samt4 ggr i detalj gick igenom kontraktet och dess bilaga. Så fort han blir pressadoch jag kan säkerställa att han ljuger så skriker han och använder ord som inteborde tillhöra Svenska språket.
Det företaget (Södertörn) verkat otroligt seriös. Vid mötet vi hade i oktoberdå det stod klart att Leo gjort något annat för pengarna än att färdigställamitt hus sa Sinik (Södertörn) att han måste lösa detta då kontrakt är skrivetetc. Så lät det ända tills allt drog tills sin spets våren 2012 och båda har gickupp i rök och ej besvarar samtal. Sista mailet jag fick ifrån Söderörn riktattill mig och Leo Sågefors löd: Ni kan dra åt helvete båda två.
Leo Sågefors startade 2011 ett nytt företag Citatem AB då dettidigare bolaget Garinica AB gick i konkurs. Det har på drygt ettår fått 566.000:- i fodringar och Styrelseledamot är en av byggkillarna somheter Zygmund. I övrigt är Leos fru och barn med i styrelsen enligtinformation på businesscheck.
Enligt programmet fuskbyggarna så gick Leo Sågefors i privat konkurspå 2.000.000:- redan 2002.

Personligen har jag inlett en ganska digert arbete med advokater, polis ochmedial belysning. Jag försöker gå vidare i livet och ge migsjälv tid till attsamla all information före jag kommer försöka utvinna rättvisa.
Hörsägen sa att Leo Sågefors nu jobbar tillsammans med PeterRinggaard. Jag kontaktade även honom (maj 2011) som till slut var bemötandeoch bekräftade detta. Han har ett antal verksamheter och vi hade ett trevligsamtal, han lovade att återkomma men detta har inte skett trots jag skickat smsetc. Lika barn leka bäst kanske stämmer...
]Sumering är att man gör som man vill, menovannämnda namn (Inkl Jarek som är Leo’s huvudsnickare) skulle jag lägga påminnet om jag söker hjälp med byggnation i någon form. Förhoppningsvis kommerdetta visas för allmänheten på ett tydligare sätt under senhösten alt våren2013.

Fortsättning följer.
 
Redigerat av moderator:
Uppdatering.
Peter Ringgaard kontaktar husägaren gällande detta inlägg där han klargör att han ej arbetar med Leo Sågefors eller hans personal. Han klargör att han bara vidarebofodrat 4-5 jobb? Kan väl inte tolkas på annat sätt än att att det finns en affärsverksamhet mellan parterna och dess företag.
Leo Sågefors finns mao kvar på marknaden trots alla byggnationer och renoveringar som ej är korrekta och slutförda.
Då han enligt Fuskbyggarna gick i personlig konkurs med 2.000.000:- år 2002 måste han alltså använda sig av sina av partners med företag Södertörns miljö & transport AB samt uppenbarligen även andra för att få arbeten med byggnationer och renoveringar. Uppmanar att vara otroligt försiktig baserat på flertalet byggnationer där kontraktet brutits långt före färdigställande och avtal. Leo och/eller Sinik hör helt enkelt inte av sig eller går att kontakta, de "går upp i rök".
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.