Invest Living, före detta Norrlandsimporten har på senare tid gjort sig kända för falsk marknadsföring kring sina dåliga luftvattenpumpar som snabbt brukar gå sönder och alls inte motsvarar de effektvärden som reklamen utlovat.
På sidan https://bastatesten.se/luftvarmepump/ har man fixat in sina nya luftvärmepumpar på första och tredje plats. På andra plats hamnar den gamla Panasonic LZ25 TKE som jag inte tror saluförs längre!
 
Ja det är ett mysterium hur invest pumparna kan vara på första och tredje plats :crysmile:
Man undrar verkligen hur man kan komma fram till den slutsatsen !!
Om dom gör tester på flera grejer bör man nog dra öronen åt sig
 
A
Historien upprepar sig ständigt...
 
A
C Comfort Thomas skrev:
Ja det är ett mysterium hur invest pumparna kan vara på första och tredje plats :crysmile:
Man undrar verkligen hur man kan komma fram till den slutsatsen !!
Om dom gör tester på flera grejer bör man nog dra öronen åt sig
Men testar man bara dessa och någon gammal modell från en konkurrent så är det inte helt orimligt.
Det är alltid den som beställer en test, utredning eller forskning som bestämmer vad som skall undersökas och hur. Follow The money
 
Deras luft/vatten sägs vara tillverkade av PHNIX men dom där luft/luft ser ut som Midea-maskiner, i stil med till exempel ELONS Canvac.

Att dra paralleller om prestanda och hållbarhet tror jag därför är fel.

Däremot verkar testet inte seriöst upplagt över huvud taget. "Testvinnaren" är inte specificerad med modellnummer ens.
 
A
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Deras luft/vatten sägs vara tillverkade av PHNIX men dom där luft/luft ser ut som Midea-maskiner, i stil med till exempel ELONS Canvac.

Att dra paralleller om prestanda och hållbarhet tror jag därför är fel.

Däremot verkar testet inte seriöst upplagt över huvud taget. "Testvinnaren" är inte specificerad med modellnummer ens.
Det förstår ju alla om de hade visat ett seriöst test hade de inte sålt en enda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.