Installerade för några år sedan en termostatblandare från Harald Nyborg best nr 56136 i mitt fritidshus. Häromdagen när jag befann mig i huset hörde jag ett brusande ljud från duschrummet. Då hade termostathuset tryckts ut och vattnet sprutade för fullt i duschrummet. Tänk om jag inte varit i huset!
Har inget högt vattentryck, så det kan inte vara orsaken utan tror att termostaten kärvat vid något tillfälle och när jag vridit på den har plasten, som den är gjord av, spruckit. Se bilder.
Vill varna andra från att köpa den här produkten.
Har inget högt vattentryck, så det kan inte vara orsaken utan tror att termostaten kärvat vid något tillfälle och när jag vridit på den har plasten, som den är gjord av, spruckit. Se bilder.
Vill varna andra från att köpa den här produkten.
Hur vinterställer du fritidshuset?
Har du värme på hela tiden, hur mycket i så fall?
Tömmer du vattenledningarna?
Tömmer du kranarna/blandarna ordentligt?
Det jag vill komma till är att den kanske har frusit en/flera gånger så att plasten har spruckit.
Har du värme på hela tiden, hur mycket i så fall?
Tömmer du vattenledningarna?
Tömmer du kranarna/blandarna ordentligt?
Det jag vill komma till är att den kanske har frusit en/flera gånger så att plasten har spruckit.
Har alltid underhållsvärme på 13-14 grader eftersom jag använder huset till och från året runt. Så det är inte anledningen.Demmpa skrev:
Liknande trådar
-
Sandfilterpump från Harald Nyborg 290729xx/290730xx
Pool -
Fråga om Basso Pro Spikpistol 34 Grader från Harald Nyborg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Fler som har råkat ut för Harald Nyborg bluff?
Juridik -
Byggt sandlåda från harald nyborg - vad ska denna delen användas till?
Trädgård allmänt -
"Oändlig tving" harald nyborg
Verktyg, Maskiner & Fordon