Electrolux UltraOne Z8870. Den är bra. Mycket bra enl Råd&Rön. Samma gäller Electrolux ZUS3990 UltraSilencer.
Köp inte dessa om ni inte testat dessa!
Efter två omgångars dammsugning är min arm slut. Handtaget med munstycket väger multum och är mycket tung att föra. Avråder köpet om man har svaga armar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Du måste ha ett stort hus som dammsuger i två dagar.
 
wanegardh skrev:
Du måste ha ett stort hus som dammsuger i två dagar.
Haha q(;^;)p

2 ggr! Dammsuger varje dag. Menar bara att man får värk av så tung munstycke+fäste.
 
Redigerat:
För att citera dig, "vad ni är kinkiga". ;)

//Patrik
 
Har den dammsugaren och har inte noterat detta.
 
Har en Electrolux ZUS3991 UltraSilencer Green.
Borde väl inte skilja så mycket från din modell.

Handtaget väger "ingenting".
Däremot är det rackligt byggt, och ventilen för luft har redan efter en månad fallit i bitar.
Har bett att få ett nytt handtag, kommer väl på posten om några dagar.
Annars: Kanonbra dammsugare! Underbart lågt ljud.
 
Har en UltraSilencer ZUS3920 som verkar kampanjas nu. En gudomlig dammsugare. Visst, den är solid, men tycker den känns mycket lätthanterlig. Billig också, ca 1500 kr gav jag.

/Anders
 
Jag har också Electrolux UltraOne Z8870 och är helnöjd. Haft andra dammsugare förut men de gick ganska fortsönder. Köpte på mellandagsrean för 1490 kr. Har 3 hundar, 3 katter, släpar in massa skit från gården ute där jag har 2 hästar. Fungerar kalas. Jag fattar ej vad som är tung? Om du dammsuger på hård golv och har "borsten" inne på munstycket då är det jävligt tung att dammsuga för den suger otroligt starkt. Släpp fram "borsten" då blir det lättare att dammsuga.
 
Problemet börjar då man vill lyfta munstycket för att flytta på den. Att bara föra den fram tillbaka är "mindre" problem.

Varningen är riktat till er som inte köpte den. Testa den först om era fruar/sambor orkar :S
 
Min fru älskar dammsugaren. Hon hatade att dammsuga förut. Men nu gillar hon det hur lätt det går.

Säkert vi pratar om modellbeteckning?

På mitt jobb på ett HVB-hem har vi electrolux dammsugare med fjärrkontroll på handtaget. Den är tung tycker jag. Gått sönder 2 ggr på 2 år. Den kostade trots allt 3.200 kr. :)
 
Har en Z8870 och varken jag eller min sambo har tänkt på att den är tung att hantera och ingen av oss ser ut som det bulgariska kulstötningslandslaget i kroppsbyggnad. Hantaget är förvisso rätt massivt och spöar säkert min nilfisk grovis i tålighet men tyckte inte det var värre än någon annan maskin i affären
 
Coolman skrev:
Min fru älskar dammsugaren. Hon hatade att dammsuga förut. Men nu gillar hon det hur lätt det går.

Säkert vi pratar om modellbeteckning?

På mitt jobb på ett HVB-hem har vi electrolux dammsugare med fjärrkontroll på handtaget. Den är tung tycker jag. Gått sönder 2 ggr på 2 år. Den kostade trots allt 3.200 kr. :)
Det är den med fjärr i handtaget.


http://www.netonnet.se/art/hem-och-...olvdammsugare/electrolux-zus3990/142904.4716/
 
kamilenski skrev:
Problemet börjar då man vill lyfta munstycket för att flytta på den. Att bara föra den fram tillbaka är "mindre" problem.

Varningen är riktat till er som inte köpte den. Testa den först om era fruar/sambor orkar :S
Jag vet, men du får ställa ner effekten. När jag först fick min körde jag på fullt, men det får man vänja sig av med.

/Anders
 
Hemmakatten
Har oxå en ny ( ett halvår) gammal Electroluc Ultra Silence dammsugare. Alla är jättenöjda med den, både min man. städerskan o jag. Den bästa dammsugaren vi haft.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
Har en haft electrolux ultra silencer zus3990 i mer en ett år handtaget gick sönder utan anledning idag .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.