Jag är ny på forumet, men har tidigare fått mycket bra hjälp från er alla innan och nu under min stora renovering som jag håller på med.

Därför tänkte jag försöka hjälpa er också, och mitt första bidrag blir till att varna er för att gå till en arkitektfirma av namnet Stadigh& Stone.

Som privatperson ville jag ha hjälp av en arkitekt vad det gäller ritningar, idéer, kontaktperson till Stadsbygg etc, och valde att ta hjälp av firman.

Efter många turer, inkl med deras jurist, kan jag meddela att ni riskerar att betala oerhört mycket pengar för i princip ingenting. Arbetstiden var inte alls korrelerad till resultatet, överenskommen budget översköts utan en minsta varning, ritningarna kunda jag inte använda mig alls av heller av många anledningar. Det värsta var dock att firman försökte pumpa mig på pengar i form av helt egendikterad timplan samt egenkorrigerade timdebiteringar- detta efter en tidigare fast överenskommelse.

Så har ni hört namnet, eller könner någon som arbetar med dem- ge dem ett varningens ord. q(;^;)p

TreKronor
 
Redigerat:
Var ert kontrakt anslutet till abk96? I såna fall är det bara att stämma skiten ur dem, där står nämligen bl.a. att konsulten måste informera om uppdraget tar mer tid, stora ändringar görs eller budgeten överskrids. Samt att dom förbinder sig att göra jobbet nogrannt och proffesionellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.