Jag tänkte bara höja ett varningens finger för Julas utemöbelskydd http://www.jula.se/skyddsoverdrag-799103

Jag var precis tillbaka med dem och fick lämna tillbaka dem på "undantag". Problemet med dem är att öljetterna rostar och vi har haft annat som rostat på uteplatsen och som lämnat fula fläckar som inte gått bort.

På Jula i Haninge/Port 73 sa de att dev isste om det och hade haft problem med att de rostat och att man kunde tolka texten "Durable for all weather" litet olika. Det var alltså inget garantiärende utan de var helt enkelt så. För det stod ju inte "rostfritt" sa de.

Men, jag kan liksom inte fatta hur en utomhusprodukt beskriven som "tålig i alla väder" kan rosta utan att det är ett problem.

Nåja, jag fick lämna tilbaka mina skydd och ni som har era ute ska nog kolla så de inte fläckar ner trallen för er.

Gott nytt

/Ola
 
  • Gilla
Mekaniker
  • Laddar…
Rent trams.... Från julas sida!
Varningen befogad då produkten använts som det var tänkt.
Möjligt att den är tillverkad för att ge solskydd för att inte möblerna ska blekas men den marknadsförs på helt annat sätt.
 
Det är troligen förnicklat plåt, rostar när det mulnar på,dom kunde åtminstone använda aluminium öljetter
 
Eller plastöljetter!
 
Jag köper inget som kan rosta på Jula. Köpte cykel till grabben där efter en månad kom det smårost överallt, fälgar styre osv. överallt där det inte var lackat. Tillbaka med cykeln till affären blev först nekad åtgärd av en anställd begärde då få prata med chefen. Maken till arrogant har jag sällan stött på. Han virrade på huvudet åt att cykeln stått i en carport och inte inomhus. Han gjorde även klart att en sådan cykel behöver smörjas minst en gång i veckan annars rostar den. Haha. Inget mer sånt från Jula för vår del.


Skickat från mig...
 
kamy skrev:
Kan upplysa om att Dynlåda/förvaringsbox från Jula: [länk] Inte heller ska användas ute. Det fick vi lära oss "den hårda vägen"...
Allt så kallat hårdträ spricker o slår sig det har jag fått erfara från jysk,nuvet jag inte om Du hade samma problem
 
O OlaF skrev:
Jag tänkte bara höja ett varningens finger för Julas utemöbelskydd [länk]

Jag var precis tillbaka med dem och fick lämna tillbaka dem på "undantag". Problemet med dem är att öljetterna rostar och vi har haft annat som rostat på uteplatsen och som lämnat fula fläckar som inte gått bort.

På Jula i Haninge/Port 73 sa de att dev isste om det och hade haft problem med att de rostat och att man kunde tolka texten "Durable for all weather" litet olika. Det var alltså inget garantiärende utan de var helt enkelt så. För det stod ju inte "rostfritt" sa de.

Men, jag kan liksom inte fatta hur en utomhusprodukt beskriven som "tålig i alla väder" kan rosta utan att det är ett problem.

Nåja, jag fick lämna tilbaka mina skydd och ni som har era ute ska nog kolla så de inte fläckar ner trallen för er.

Gott nytt

/Ola
Konsument power!
JULA är lite sliriga med kvalitén ibland. Tyvärr, då jag gillar deras ordentliga reor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.