Vill passa på att varna för att använda Hesta snickeri. Jag blev själv varnad när jag först vände mig till Hesta snickeri för att få en dörr tillverkad. Dessvärre lyssnade jag inte och det slutade i tingsrätten - går att läsa hela den historien i den här tråden.

I korthet kan man säga att mitt intryck av stället är att man är mycket oskickliga snickare, ännu sämre målare och riktigt dåliga på affärer. De levererade sju månader efter utlovat datum, fel utseende och en massa fel och skador på dörren. Ägaren/säljaren vägrade prata om saken utan skickade ärendet direkt till kronofogden och sen tingsrätten. :thumbdown:
 
  • Gilla
  • Arg
Annika61 och 5 till
  • Laddar…
Men de lägger väl mesta tiden på att stämma sina kunder och hinner därför inte tillverka något! :D
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Just ja, Hesta snickeri, vilka stolpskott, vilken företagare som helst hade givetvis tagit hand om sin kund och framförallt lyssnat på kundens kritik och löst problemet. Hesta snickeri valde den mest kostsamma vägen. Det jag menar är, gör man en kund nöjd så får man kanske 1-2 nya kunder, gör man en kund missnöjd så har man direkt tappt tio blivande kunder. Riktigt klantigt skött!
 
Redigerat:
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
harry73
Det skulle var dumt att anlita Hesta snickeri om man riskerar att bli hotad med stämning om det minsta som händer, även om det är deras fel :thumbdown:
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Förtroendet för Hesta Snickeri blir ju obefintligt när de hellre stämmer kunderna än att göra dom nöjda.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Det framgår av den andra tråden under Juridik att snickeriet hotar trådskaparen för att han skall ta bort namnet på snickeriet här.

Då kan det vara bra för alla inblandade att veta att trådskaparen kan inte radera något här, och det kan inte heller vi som modererar. Det är alltså helt lönlöst att hota någon för att få bort negativ information från ett nätforum. Det gör bara saken så mycket värre för företaget.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 15 till
  • Laddar…
hempularen skrev:

Då kan det vara bra för alla inblandade att veta att trådskaparen kan inte radera något här, och det kan inte heller vi som modererar. Det är alltså helt lönlöst att hota någon för att få bort negativ information från ett nätforum. Det gör bara saken så mycket värre för företaget.
Mja, Marlene o Co har ju möjlighet att ta bort inlägg och har så gjort i ett flertal fall.

Så att det inte går att ta bort stämmer väl inte helt ? :x
 
Jag har bara hört att dom sagt att dom INTE tar bort inlägg bara för att någon blir hotad, just för att det ska vara lönlöst för företag att just hota.
 
roland53 skrev:
Mja, Marlene o Co har ju möjlighet att ta bort inlägg och har så gjort i ett flertal fall.

Så att det inte går att ta bort stämmer väl inte helt ? :x
Förmodligen menar han att moderatorerna inte har behörighet att radera inlägg. Men att möjligheten finns är nog tveklöst :)
 
Vad består hotet av?
Är det hot om stämning så är det väl bara att låta dem stämma.
Är det hot om olagligheter, kontakta polisen.
 
harry73
Hur gick det sen? Har du haft mer kontakt med Hesta Snickeri?
 
Nix - har lyckligtvis inte hört ett ljud därifrån på länge.

Dörren har jag monterat, den var till och med sämre än jag först trodde men nu har jag fixat till så att den i alla fall går att öppna och stänga ordentligt.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Jag vill bidra till tråden eftersom jag har erfarenhet av att anlita Hestasnickeri AB nyligen.

Hestasnickeri AB renoverade vårt hus och gjorde till stora delar ett OK arbete, om än dyrt för vad vi fick. Dessvärre så var de helt förskräckliga att ha att göra med när vi sedan blev oense kring vissa fakturor. Det gick inte att föra en saklig diskussion eftersom de enda svar vi fick var hot om inkasso och hindersanmälan med ytterligare kostnader för oss. Till slut stämde Hesta snickeri oss vid Uppsala tingsrätt och slutligen gick vi med på en förlikning för att helt enkelt köpa oss fria från att ha något att göra med hesta snickeri i fortsättningen. Upplägget från företagets sida verkar ligga helt i linje med trådstartarens upplevelse. Hot om inkasso och stämning. Det kan vara intressant att veta att företaget har haft flera mål uppe i tingsrätten så det är inte helt otroligt att det är företagets modus operandi.

Slutsats, Hesta snickeri är ett dyrt, opålitligt företag som gärna stämmer sina kunder. Nu är vi fler som kan intyga detta.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
kashieda och 4 till
  • Laddar…
J JoeSo skrev:
Jag vill bidra till tråden eftersom jag har erfarenhet av att anlita Hestasnickeri AB nyligen.

Hestasnickeri AB renoverade vårt hus och gjorde till stora delar ett OK arbete, om än dyrt för vad vi fick. Dessvärre så var de helt förskräckliga att ha att göra med när vi sedan blev oense kring vissa fakturor. Det gick inte att föra en saklig diskussion eftersom de enda svar vi fick var hot om inkasso och hindersanmälan med ytterligare kostnader för oss. Till slut stämde Hesta snickeri oss vid Uppsala tingsrätt och slutligen gick vi med på en förlikning för att helt enkelt köpa oss fria från att ha något att göra med hesta snickeri i fortsättningen. Upplägget från företagets sida verkar ligga helt i linje med trådstartarens upplevelse. Hot om inkasso och stämning. Det kan vara intressant att veta att företaget har haft flera mål uppe i tingsrätten så det är inte helt otroligt att det är företagets modus operandi.

Slutsats, Hesta snickeri är ett dyrt, opålitligt företag som gärna stämmer sina kunder. Nu är vi fler som kan intyga detta.
Låter som att de kör på i samma stil som det vi råkade ut för... En sak du kan göra är att gå in på Google och lägga en recension. Deras betyg på Google har nyligen gått upp efter att de fått 5 stjärnor från en person som har samma efternamn som en styrelseledamot på Hesta snickeri och som har bott på samma adress. Men det är säkert en slump. ;-)
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
BSOD och 4 till
  • Laddar…
En sak du kan göra är att gå in på Google och lägga en recension.
Gjort! Jag kommer nog att redigera den lite dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.