Jag har tyvärr fått ett mycket oprofsigt bemötande av denna firma. Dom enegikassetter som tillverkas är i mitt tycke marknadens snyggaste. Tyvärr har man visat sig vara mycket lite kundorienterad. Utlovad leveranstid på två veckor är nu två månader. Beställningen skall ha fastnat i en dator... Man ringer inte upp trots att man lovat svarar varken på fax eller e mail. Informerar inte om krav på förskottsbetalning etc.
 
Det var ju inte bra. Vi svängde förbi där för att se vad de hade i deras "butik" och märkte direkt att kundkontakten var på en ganska låg nivå. Ingenting kunde sägas ungefärligt på förhand. Vi ska bygga nytt och ville därför veta vad de tar för att installera en kamin.

Var det i Skåne? (Vet inte om de finns på något annat ställe i landet)

Bygger ni nytt eller ska ni bygga in kaminen i efterhand?
 
Hej!

Jag bor i Umeå och heter Mikael Andersson. Riktnummerområdet till Eurofire 042- (Helsingborg?). Vi ska sätta in enegikassetter i gammal öppenspis. Har lejt lokalt företag (Skorstensfolket) att göra detta. Dom har också blivit lurade av Eurofire och kom flera veckor för tidigt och öppnade upp murstocken för varmluftspjäll. Skorstensfolkets representant här i Umeå säger att han aldrig mer kommer att ta på sig att sätta in en Eurofirekamin igen...
 
Hej
Jag vill utfärda ytterligare en varning!
Fick min vattenmantlade kamin levererad den 8/9-06.
Jag fick då ej den spisen jag beställt utan en annan, okej sa jag(tungt as att bära in). när den skulle kopplas in var det fel på rörkopplingen ringde dit de skicka en ny... Denna var oxså fel.
Eurofire kom personligen ner med en ny koppling då är vi framme i december månad 06.
Har försökt att nå dem ett antal ggr men får samma svar; Att de ska ringa upp mig.....Jag ringer igen och igen. När man väl pratar med dem så undrar de vad problemet är???? Inga kundvänliga typer!
När jag började elda smällde det och fräste det. Fräsandet är nu över efter 3v när jag öppnat gallret och plockat ut 2 svarta korvar, Eurofires komentar ; det är nog kattskit då det spriner massa katter här. ??????
Smällandet är inte över det låter som höga pistolskott. Har nu skickat ett sista brev till dem om att de har till den 8/3 på sig att åtgärda detta annars måste jag häva köpet.
Tänk efter före ni handlar av Eurofire i Helsingborg.
 
Prova Elda-butiken i Vellinge istället. Jag fick min insats levererad på 3 dagar. Normal leveranstid - 3 veckor. Dessutom ringer man och följer upp. Kanonnöjd!

bilder på min magnefika pjäs hittas här:

Interiör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.