Bytte däck hos Däckskiftarna i Nacka i förra helgen och de tyckte jag behövde nya sommarsulor vilket de såklart hade ett riktigt bra erbjudande på.

Jag bad om offert för att kunna jämföra hemma i lugn och ro och fick en prisuppgift på ett standarddäck (Falken) nedskrivet. 5600 kr monterat och klart.

De skulle visa sig vara några hundralappar dyrare per däck än vad samma däck kostar online (även med balansering/montering avdragen), men jag tänkte "äh, verkar smidigt och skönt att få det gjort" så jag ringde tillbaka för att beställa. De ville då att jag skulle fota min offert och maila in istället, vilket jag gjorde.

Passade också på att dubbelkolla priset, och då visar det sig att det plötsligt kostar 7080 kr monterat och klart. Vet inte om det är så de jobbar eller om det var ett misstag, men när jag frågade om de inte längre står för offererat pris så bemödar de sig inte ens att svara.

Så hanterar Däckskiftarna Nacka sina trogna kunder. Kan vara bra att känna till.
 
Bor inte i närheten men vilka fräcka jävlar.
 
Har du fått en offert så är den bindande för företaget. Punkt slut.
 
Strunta i dom, jag tycker det är betydligt enklare att beställa däck till rätt pris på nätet, samtidigt bokar man en tid som passar.
Att få prata med någon som "kan" det här med däck och försöker sälja på en något som man inte vill ha, dessutom ofta till fel pris betalar jag inget extra för.
 
Verkligen kasst, de kunde åtminstonde maila tillbaka och tala om att de gjort fel, istället hamnar de rätt så högt upp hos farbror google när man söker på dem. Lär kosta de mer pengar denna dåliga publicitet, usch!
 
Låter som de har gjort en tabbe och lämnat ett pris exkl moms i offerten. Stämmer ju ungefär med 7080 ink moms
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.