Tänkte utfärda en liten varning för Bauhaus priser, visst de har 12% prisgaranti och krånglar inte med att betala mellanskillnaden, det är helt OK

MEN tro ni att de sänker priserna sen, nehe >:(

Detta verkar ingå i affärsideen, för hur många orkar gå tillbaks efter att de upptäkt samma vara i en annan butik billigare?

Har ett par exempel på detta med exakt samma leverantörer, förpackningar och utförande

Bänkarmatur till kök

> Bauhaus 349kr Clas Ohlson 249kr (art.nr.32-3668)

ASSA 2000 EVO (komplett ytterdörrlåssats)

>Bauhaus 1990kr(REA!) Hornbach 1850kr (ordinarie pris)

ASSA Täckskylt Assa 4256 Epok

>Bauhaus 369kr!!!!! Horbach 169kr

Sen är VVS c:a 30-40% dyrare på Bauhaus jmf. med Horbach (klämringskopplingar, avloppsrör osv)

Är det någon annan som har exempel på detta så fyll gärna på listan över vad ni hittat!
 
So what else is new, trodde faktiskt dom flesta kunde läsa på prislappar och genomskåda deras marknadsföring.
Bauhaus säljer iregel billig skit (man får vad man betalar för).
Övrigt kvalitets sortiment säljes dyrt.
 
Eftersom jag är en flitig tysklandsresenär så har jag ganska bra koll på byggmarknadspriserna på tyska firmor.
Därför blev jag oerhört glad när jag hörde att Bauhaus skulle etablera sig på den svenska marknaden.

Besvikelsen blev stor när jag ganska snabbt insåg att de inte tänkte anamma tyska prisnivåer utan anpassade sig till de svenska. Momseffekten sanktionerar ingalunda de stora prisskillnaderna som fortfarande finns.
Dessutom säljs det mycket skitvaror till privatkonsumenter under förespegling att det skulle vara "proffsvaror". På kvalitetsvirke och andra bra varor går det oftast att få samma pris i "proffsens" butiker. Då får man dessutom duktig vädledning och kunniga råd av säljarna på köpet.

Tummen ner för Bauhaus.
 
Bob_the_builder
Inger.P. skrev:
Bauhaus är ju INTE billigast. Det vet väl varenda prismedveten kund :)
... och vad gör man då? Utnyttjar det naturligtvis! 12% billigare än det billigaste man hittar blir ett ganska bra pris. Jag har utnyttjat detta vid 5-6 tillfällen och sparat *åtskilliga* tusenlappar.
 
Bob_the_builder
Nix, bor i Sveriges närmaste stad (staden med lika långt till allt).
 
Inger.P. skrev:
Enköping?
One-buying ;D
 
Alla billig-butiker lever på samma idé: Du tror att allt är billigt för att vissa varor är det. Du ser deras specialerbjudanden (som är billiga) och far och handlar, men samtidigt köper du andra prylar som kostar lika mycket eller mera än annorstädes.

Man måste själv ha stenkoll helt enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.