Jag skulle vilja varna alla för Canal Digitals telefonförsäljare.

Först lovas man den senaste boxen på marknaden med Play kanaler, On Demand och att kunna styra inspelningar från en app. Vad är det då man får hem, jo en Box som lanserades på marknaden för SJU år sedan och utan många av de funktionerna som försäljaren lovade mig.

När jag vänder mig till Canal Digital och påpekar att jag blev lovad en helt annan box av försäljaren så får jag till svar att på deras inspelning så säger försäljaren bara att jag skall få en kostnadsfri box ,han specificerar inte vilken Box. Jag blir dock erbjuden att betala 2500kr för den boxen som jag först hade blivit lovad kostnadsfritt av försäljaren.
Så det som försäljaren sa innan han började det inspelade avtalet var bara nonsens och falsk marknadsföring, tycker detta är väldigt lågt av ett stort företag som Canal Digital.

Så jag vill bara varna alla på detta forum för deras fula knep!
 
Till mig ringer de 3-4 gånger i veckan och vill erbjuda mig en ny box. Trots att jag avslutat mitt avtal där och gått över till Viasat. Senast idag fick jag skälla ut dem för att de ringer och tjatar!
 
simpa81 skrev:
Till mig ringer de 3-4 gånger i veckan och vill erbjuda mig en ny box. Trots att jag avslutat mitt avtal där och gått över till Viasat. Senast idag fick jag skälla ut dem för att de ringer och tjatar!
Så gjorde de med mig också när jag gick samma väg. Jag frågade om jag kunde få nya boxar om jag stannade kvar som kund en period till (1 eller 2år?) när mitt avtal löpte ut, men det gick inte. Sen när jag sagt upp abonnemanget då hade de plötsligt en massa fina erbjudanden att komma med för att jag skulle stanna kvar. Sa till dem att det var lite sent att komma nu och erbjuda en massa saker, det tyckte inte dom. Frågade dem även varför det inte erbjöd dessa saker direkt och det hade visst nåt med att bara vissa avdelningar hade mandat att ge den typen av erbjudanden, typ trumfkort när kunden ville avsluta. Undra hur många kunder de tappar på det egentligen?? Dom är inget vidare på kundvård det är ett som är säkert!

Till TS, stå på dig. Om du har namnet på säljaren, be att få prata med samma person igen och spela in samtalet precis som dom gör. Har du tur gör personen i fråga bort sig och erkänner vad h*n sagt ;)
 
Själv sitter jag kvar med parabol, box o sladdar sen i augusti då jag ångrade mitt köp. Väntar på retursedel
 
Jo jag skall precis maila dem och be om en kopia på det inspelade avtalet, det har man väl rätt till att få ut?
 
Tycker dem borde ha hela samtalet inspelat. Hann du intr ångra inom 14dagar?
 
EsteBann skrev:
Jo jag skall precis maila dem och be om en kopia på det inspelade avtalet, det har man väl rätt till att få ut?
Tyvärr tror jag inte du har rätt att få ta del av det.
 
Samma skitföretag lurade på min stackars gamla granne något liknade. Tanten(70+ och på väg att bli dement) har inte ens hade fast Internet koppling (vilket krävdes) och säljaren hade lovat henne att det skulle fungera iaf.
Tog mig 1 minut att konstatera att det inte skulle fungera och så fick hon returnera det.
 
BTW, har man inte typ 3v ångerrätt när man köper via telefon eller internet? Så oavsett vad som spelats in via telefon så är det bara att skicka tillbaka skräpet?
 
Totte_S
Och för att förtydliga, de 14 dagarna börjar räknas från det att man får varan.
 
Jo men dessa 14 dagar är redan gångna, det tog ju ca.14 att bli uppringd av reklamationsavdelningen, de var tydligen lite överbelastade sa kundtjänst.
Hur man nu skall tolka det när en reklamationsavdelning på ett företag blir överbelastad kanske man som chef borde reagera.
 
Nu överdriver du lite och det är lätt när man är besviken och inte får vad man är lovad eller tror sig ha blivit lovad av en försäljaren. Den lilla vita boxen som du förmodar hänvisar till lanserades hos dem 2012 och olika tekniktidningar har berömt den för att den är liten och smidig etc. Däremot kan den inte spela in om man inte har extern hårddisk och då endast live.

Jag är fortfarande kund hos dem och deras sätt att hantera kunder har brister. Jag har också blivit lovad saker som inte har stämt men då fått lämna tillbaka dem. De har ringt och tjatat om den aktuella boxen. Jag talade om vad den inte kunde och att det var bättre att köpa en databox till tv:n där jag kan hämta filmer från olika ställen och andra finesser till ett betydligt lägre pris så har de slutat ringa. Så min gamla inspelningsbara box har jag kvar. De har en bra bildkvalité och är lite dyra. Prövade att köpa tv via Telia men de kunde inte heller hålla vad de lovat och passa er för försäljare som säger sig ringa på "uppdrag från Telia".
 
Det är ju samma som min gamla V....f......n! Nu blir även jag upprörd även fast jag inte är drabbad. Stå på dig. De erbjuder en box som de har på sin sida som äldre boxar för att man ska kunna ladda hem manualer. Den är långt ifrån den senaste tekniken. Det var verkligen ruttet gjort av dem. Det här trodde jag inte om dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.