Hej!

Jag rikta en varning till alla husbyggare. Jag har letar en stund men inte hittat nagot om detta pa forumet annu.
Hursomhelst, igar fick jag en "faktura" fran Kommunal avfallshantering i Sverige AB. Pa "fakturan" finns ett kundnummer i Stockholm men man kan inte komma fram pa det numret. Eftersom jag och min fru ager fastigheten tillsammans sa fick vi bada varsin "faktura" pa 1.350:- inkl. moms for "kommunal avfallshantering 2003". Pa "fakturan" star vidare att "Produkten utgors av infromation om svensk avfallshantering riktat till privata fastighetsagare. Produkten levereras i form av en CD-skiva.
Vidare star det att "utskicket medfor ingen betalninsskyldighet for mottagaren".
Detta ar sakert helt lagligt men tank pa de stackare med dalig syn som inte kan lasa det "finstilta" i typsnitt med ca 4 punkter....
Vore intressant att fa veta om fler drabbats av dessa fakturor samtidigt som jag vill varna andra som ocksa fatt dessa.
 
Bra att du tar upp det. Jag har själv inte fått någon faktura men nu vet man vad man kanske har att vänta sig..
 
Det stod om exakt detta företag i Stockholms gratistidning "Stockholm City" idag, 2003-10-14.

 
Tack BoByggarn for lanken till Expressen. Det var precis detta jag rakade ut for. I Expressen berattas om hur danskar med sommarhus i Sydsverige blivit utsatta for detta bluff-foretag. Sjalv bor jag I Dublin, Ireland och har byggt ett hus vid Vastkusten "pa distans". Det verkar ju som om de har riktat in speciellt pa personer som bygger i Sverige men bor permanent utomlands for tillfallet? Det kanns bra att det skrivits om detta bade i Expressen och i "Stockholm City". Forhoppningsvis innebar detta samt den har traden att sa fa som mojligt gar pa bluffen. Tack an en gang for svaren!
 
För fler "leverantörer" se Varningslistan:
http://www.svenskhandel.se/varninglist.asp
Jag kollar alltid där då en säljare ringer för att sälja något. Eftersom jag alltid är uppkopplad är det extra kul att knappa in listan under "samtalet" och kunna säga "men ni finns ju med på Svensk handels varningslista, vad har ni gjort för dumt?" ::) .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.