Hej har en ny begagnad bredare. Är den rätt inkopplad? Jag har bara kopplat i den sidan som jag har handen, andra sidan var kopplat från tidigare
Elektrisk kopplingsschema för elpatron med beteckningar och effektangivelser för termostat och brytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En hand håller en elinstallation i en apparat med synliga kablar och kontakter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett jobb för behörig elektriker.

Personskada eller egendomsskada betalas inte av försäkringsbolag om fel upptäcks.
Vad jag vet, så är det ägaren av anläggningen som ansvarar för att det är rätt utfört.
 
Vi behöver veta vad de olika kablarna har för inkoppling i andra änden
 
Under förutsättning att den gulgröna är jord och de svarta fasledare så kommer det fungera så där...men det vet vi ju inte, det får vi ta reda på. Mät, undersök i andra änden.
 
Troligtvis har du kopplat enligt det vänstra alternativet, men att mäta är att veta.

Jag antar att du har bytt ut en gammal beredare. Hur såg inkopplingen ut på den?
 
tommib
Eh... Vad är det för grå kabel som ligger där till vänster/upp i bild? Är det en intern kabel till värmeelementet eller är det något som kommer utifrån? Med tanke på att den är märkt av en dragavlastning.

Inkopplingen framgår tydligt av anvisningen. Om du inte kan tolka den rekommenderar jag att du tar in en elektriker.
 
tommib tommib skrev:
Eh... Vad är det för grå kabel som ligger där till vänster/upp i bild? Är det en intern kabel till värmeelementet eller är det något som kommer utifrån? Med tanke på att den är märkt av en dragavlastning.

Inkopplingen framgår tydligt av anvisningen. Om du inte kan tolka den rekommenderar jag att du tar in en elektriker.
Den grå går till elpatronen, via termostaten.
 
Redigerat:
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Jag har bara kopplat den änden som jag har handen. Den andra änden var kopplat tidigare. Och det fungerar som den ska.


Jag försökte ta in elektriker i fredags men ingen som kunde. Men kommer en elektriker om några dagar då kan han se mer på det. Tack för alla svar
 
Mera foton på längre avstånd så allt syns med. Ser mera ut som en strömbrytare med moll och ett och är kopplat till något längre bort tex, El-patron med termostat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.