Vi har en 150 liters Thermia från 80-nångång, och det kommer nästa hela tiden vatten ur ventilen, ner i en hink på golvet. Blir nästan nån liter per dygn.

Är det ventilen det är fel på, eller "brukar" man byta hela beredaren? Funderar annars på att bara leda ner ett rör till golvbrunnen.

 
Från säkerhetsventilen brukar man väl ha ett rör till avloppet, rörmokaren sa till mig att röret från säkerhetsventilen ska vara lika grovt som tilloppet till beredaren, jag ville ha 12 mm och han monterade 15 mm.

Han berättade oxå om en gubbe som ringde och hade problem med att det droppade om varmvattenberedaren, väl där får han se att det sitter en kork (hederlig kork-kork alltså ;)) i röranslutningen på säkerhetsventilen........gubben var trött på droppandet ;D

Droppar det lika mycket när den t.ex stått en dag utan att ni förbrukat varmvatten som när den är nyfylld med kallt vatten som är på väg att värmas ?
 
Ineg att be för, bara att byta. Dom är inte speciellt dyra, och lätta att byta.
 
jag tycker det verkar komma lika mycket oavsett hur vi förbrukar vattnet, ska försöka byta ventilen. tack för råden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.