Denna varmvattenberedare satt i huset när vi flyttade in förvärva år sedan o jag har haft dålig koll på den, men idag märkte jag att den läckt litegrann.
Är det ngt man kan göra ngt åt, eller är det en ny som gäller?
 
  • Värmepanna med rost och läckage, skadat röranslutning, behov av underhåll, korrosionsskador på skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit yta, svart klistermärke med texten "HOTWATER," delvis skymd vit struktur, skuggor, indirekt belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsdekal för elektrisk vattenvärmare med bruksanvisning, felsökning och säkerhetsinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ser ju helröten ut. Ny.
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Med tanke på rostbilden så har denna läckt länge.

Som föregående talare så vill jag hålla med...
"Den ser ju helröten ut. Ny."
 
Nu behöver det faktiskt inte vara så illa som det ser ut. Även en sprillans ny beredare med en dåligt åtdragen koppling, kan se ut så efter ett år.
Du har ju uppenbarligen en liten läcka på kopplingen på beredaren, då man försökt att linda med något.
Se om du kan hitta någon "märkplåt" eller annat som säger hur gammal den är. Är den mer än 20år så är det nog lika bra att satsa på en ny. Är den yngre, så kan det vara värt att undersöka den närmre. Det kanske inte är så mycket annat än en ny koppling och lite färg som behövs.
 
Som man kan se, så är det inte en läcka i gänganslutningen, rost på ovansidan, troligtvis i svetsen på muffen. men bara fram med plåtsaxen och klipp upp skalet, rensa ur isoleringen. då syns direkt var läckan är.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.