Hej!
Har en nibe varmvattenberedare, vi har bott i vårt hus i ca 1 månad. Har märkt att varmvattnet luktar, man skulle nog kunna beskriva lukten som typ svettlukt. Det är endast varmvattnet som luktar. Sen har jag även märkt att det är som småpartiklar i vattnet som man ser när man häller upp i ett glas.

Kan det vara någon typ av avlagring från vattenberedaren? Några förslag på vad det kan bero på?

Varmvattnet i kranarna blir väldigt varmt när man ställer in på varmaste. Kollade på varmvattenberedaren. Och den är inställd på 65 grader om jag uppfattat det rätt. Bifogar lite bilder.

Ett glas med småpartiklar i vattnet och texten "Kallvatten" markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett glas med varmvatten som innehåller synliga småpartiklar och textetiketten "Varmvatten".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varmvattenberedares anslutningar och rör med säkerhetsventil och justeringsreglage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Ace83 skrev:
Hej!
Har en nibe varmvattenberedare, vi har bott i vårt hus i ca 1 månad. Har märkt att varmvattnet luktar, man skulle nog kunna beskriva lukten som typ svettlukt. Det är endast varmvattnet som luktar. Sen har jag även märkt att det är som småpartiklar i vattnet som man ser när man häller upp i ett glas.

Kan det vara någon typ av avlagring från vattenberedaren? Några förslag på vad det kan bero på?

Varmvattnet i kranarna blir väldigt varmt när man ställer in på varmaste. Kollade på varmvattenberedaren. Och den är inställd på 65 grader om jag uppfattat det rätt. Bifogar lite bilder.

[bild] [bild] [bild]

https://www.google.com/url?sa=t&sou...ADAAegQIBhAJ&usg=AOvVaw13iuF_SpaBfBhPtw2TyQJ8

Verkar vara samma form av problem som du har. Läs lite i den tråden så kanske det kan vara till hjälp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.