Ska koppla in en ny toalettstol. Vilka nackdelar kan det finnas med att koppla varmvatten till toalettstolen ? Det borde ju bli varmt och gott om rumpan om porlinet värmdes upp av varmvatten. ;)
Jag förstår att varje spolning kommer att bli dyrare. Men hur blir det med bakterietillväxten ?

//Pontus
 
Hehe...vilken idé :)

Har inget svar på frågan, men annars borde man ju kunna sätta en elsinga, typ frostvärmare inne i stolen på nåt vis.....
 
Måste ju räcka med en värmeslinga runt toasitsen. ;) :cool: ;D
 
Värmen skulle ju försvinna på 10 minuter, så för det så finns det ingen mening.

Sen skulle det nog lukta mycket mer oxå. :p
 
Pontus73 skrev:
Ska koppla in en ny toalettstol. Vilka nackdelar kan det finnas med att koppla varmvatten till toalettstolen ? Det borde ju bli varmt och gott  om rumpan om porlinet värmdes upp av varmvatten.  ;)
Jag förstår att varje spolning kommer att bli dyrare. Men hur blir det med bakterietillväxten ?

//Pontus
Finns i alla fall japanska toastolar med värme inbyggt i sitsen och även radio och automatisk tvättning. :D
 
galento
För friluftsmänniskan finns denna modell att montera på dragkroken,dock utan värme men med bra luftcirkulation !
 
  • bumperdumper.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
;D ;D ;D
 
Jag har faktiskt testat :)

I vårt förra nybyggda hus hade rörklåparen kopplat fel!!!!

Det kallnar ju ganska fort så man får varmköra genom att spola några gånger innan man slår sig ner.

/Danne
 
Om du inte har VVC så får du kanske spola ett tag innan du får varmvatten i WC:n till din kalla rumpa. Sen fattar jag i o f s inte hur din rumpa blir varm av att porslinet blir varmt en liten stund emellanåt. Men men om du vill realisera din idé fullt ut så tycker jag att du ska montera en elpatron på sådär en 9 kw i cisternen! Shoot!
 
borde bli en sanitär olägenhet eller? bakterietillväxt torde öka? + "doft"
 
Jag har nu kopplat in varmvatten till toalettstolen. Porslinet blir förvånadsvärt varmt fort. Dock så svalnar det i samma takt som vatten i ett badkar. Men vill man ha det varmt igen räcker det med en 3l spolning. Fördelen är att man kan luta sig tillbaka mot spolcisternen utan att känna kalla kårar i ryggen. Ifall man är väldigt hård i magen så känns det rätt ok att få varma plumsstänk i rumpan. Än så länge har doften inte ökat pga av det varma vattnet -det återstår att se (lukta).

//Pontus
 
:) :) :)

Ja, lite empiriska tester tycker vi om, det finns alldeles för många snackpåsar överallt! Håll oss underrättade om ev. problem; rengöring, lukt, magsjuka :p eller liknande!

 
ByggaNytt skrev:
:) :) :)

Ja, lite empiriska tester tycker vi om, det finns alldeles för många snackpåsar överallt! Håll oss underrättade om ev. problem; rengöring, lukt, magsjuka :p eller liknande!
Eller legionella och andra farliga sjukdomar!
Legionella växer till som bäst mellan 20-35°C så stillastående avsvalnande vatten i en behållare är perfekt .
Legionella smittar genom aerosoler mao sönderslagna vattendroppar som andas in tex i duschen, men spolning av toalett borde också funka bra.

Vill inte måla fan på väggen, men riskfritt är det inte.


/Patrik
 
Pasta skrev:
Legionella smittar genom aerosoler mao sönderslagna vattendroppar som andas in tex i duschen, men spolning av toalett borde också funka bra.
Problemet borde kunna lösas genom att alltid se till att locket är stängt vid spolning. :) En liten varningsskylt borde anbringas för att varna besökande. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.