nu e det så här att vatnet har funkat ganska bra i en månad nu, dock har det varit missfärgat om man inte spolar igenom ibland, vi har egen borrad brunn med mycket vatten rören är delvis nya och pellets panna och en ack tank med tre mätare och den längst nr står på 43 och den högst upp står på 80.
har en kran nere i källaren bredvid tanken där jag aldrig lyckats få varmt vatten eller jätte kallt är det inte men inte direkt varmt. och tre kranar uppe där vattnet funkat som det ska fram till nu förutom i duschen där trycket kommit och gått,
jag trodde efter mycket läsande här och där att vattnet gick på något sätt tillbaka genom kranen nere och vvs killen säger att det är stopp i röret inne i ackumulator tanken och att det ska bytas eller spolas ur,
vad tror ni det kan vara?
 
Förträngningar i rör och/eller beredarslinga. Smuts i någon backventil.

Hur är vattenkvalliten? Är det kalk/järnhaltigt/etc.?

Har du någon blandningsventil direkt efter beredarslingan som blandar i kallvatten så att varmvattnet inte kan bli för varmt (bör vara inställd på 65 grader)?
 
cet inte men vattnet smakar järn bär man inte spolat ur kranarna ett tag, ja blandningsventil finns och den står på 65, det var den vvs killen var här och skulle byta men ångrade sig och sa att det var slingan inne i tanken istället. han skulle komma tillbaka när jag tagit bort isoleringen.
 
hoppsan!! nu funkar vattnet lite bättre så jag tänkte ju att jag skulle skruva på kranen på blandningsventilen inte på skruven utan på ratten men då lossnade ratten och ventilen satt i den, dock kom det som tur var inte 80 gradigt vatten som det väll skulle kunna göra. jag förskte skruva tillbaka den utan vredet på men den går bara in ett varv så jag lät det vara så och skruvade på vredet med skruven och har nu ringt vvs killen igen, hade jag tur att det inte ko vatten eller sitter det någon spärr i ventilen så att okunniga hemmapulare som mig inte ska göra misstag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.