I vår Brf så har vi problem med bokningstavlan för tvättstugetider. Det saknas bokningscylindrar som har fått fötter...

Eftersom det behövs ganska många, så är styckpriset klart intressant. Så frågan är vart man kan köpa dem utan att få betala ockerpriser?

Jag har googlat lite och även ringt och pratat med en firma, men hittills så har jag inte fått ett enda bud under hundralappen. Det krävs ingen större fantasi för att inse att tillverkningskostnaden på en så här pass primitiv produkt, rimligen ligger på bråkdelen av detta pris.

Så, vart vänder jag mig för att hitta någon som säljer dessa bokningscylindrar, utan att lägga på mer än 100 % i påslag?
 
Satsa på elektronisk bokning istället. Borde väl finnas någon app till det?
 
KnockOnWood skrev:
Problem: Alla har inte dator och Internet har jag hört.
Väggmontera i en padda i tvättstugan som man kan nå bokningsystemet från om det är ett verkligt problem.
 
Vad står det för tillverkare/namn på tavlan?
 
305 skrev:
Det krävs ingen större fantasi för att inse att tillverkningskostnaden på en så här pass primitiv produkt, rimligen ligger på bråkdelen av detta pris.

Så, vart vänder jag mig för att hitta någon som säljer dessa bokningscylindrar, utan att lägga på mer än 100 % i påslag?
Tillverkningskostnad och pris går sällan hand i hand. Biltemas billigaste låscylinder kostar 169:-. För en produkt som sitter i nästan varenda svensk ytterdörr.

100 kr för något så speciellt som en låscylinder till en utdöende produkt som en bokningstavla får nog anses vara ett kap.
 
C
I vår bfr har vi beställt direkt från Electrolux men minns inte vad vi har betalat.
 
Korvgubbe
Jag misstänker att TS egentligen vill köpa en massa bokningscylindrar till sig själv så att tvättstugan kan blockeras en hel dag eller två... :p
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Andy78 skrev:
Vad står det för tillverkare/namn på tavlan?
Feb-Mars 2012 div Kvidinge 018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
5 timmars pass! omg!
 
Kolla med firman som sköter er tvättmaskinsservice. Cylindrarna brukar ingå i sortimentet hos fastighetsmaskinstillverkarna (t.ex. Electrolux/Wascator).
 
Nyfniken skrev:
5 timmars pass! omg!
7-12, även känt som förmiddagspasset. Vad är normalt där du bor?
 
Stefan Bengtsson skrev:
7-12, även känt som förmiddagspasset. Vad är normalt där du bor?
Har bott hos två bolag och vill minnas att det alltiv varit 3-timmars pass.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
100 kr för något så speciellt som en låscylinder till en utdöende produkt som en bokningstavla får nog anses vara ett kap.
Håller med, min första tanke var att hundra spänn lät billigt.
 
Nyfniken skrev:
Tillverkningskostnad och pris går sällan hand i hand. Biltemas billigaste låscylinder kostar 169:-. För en produkt som sitter i nästan varenda svensk ytterdörr.

100 kr för något så speciellt som en låscylinder till en utdöende produkt som en bokningstavla får nog anses vara ett kap.
Fast biltema tar 20 spänn för en sådan typ av cylinder som är i. Är ju självklart inte exakt sådan, men principen är ju år du hållet. Så jag kan tycka det är dyrt...

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Beslag/Las-och-Regel/Cylinderlas-86105/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.