Då jag fått så bra svar här tidigare, tänkte jag att jag provar igen :).

Jag har problem med vattnet. Vi har plantetat en häck som ska vattnas, köpte nå special slangar som svettas ut vattnet och är vatten besparande.

Problemet är när vi sätter på så är det jätte bra tryck till att börja med men sen faller det. Varit så till och från och stänger man då av så byggs trycket upp igen och man kan sätta på vattningen igen, dock så försvinner trycket snabbare nu. I går så var tryckmätaren på 0 och det kom inget vatten alls :-/, så det blir värre och värre.

Testade i går att tömma ur hydroforen en Gävle galvan s6-300 enligt konstens alla regler. Stänga av pump. Öppna tappkranen, ut med allt vatten, i med 4,5 bar luft med hjälp av kompressorn, sen starta pumpen och så fick allt vila över natten. Tryckmätaren var på normala 5 på morgonen och startade då vattningen, dock med samma resultat att trycket försvinner.

Försökte ringa VVS firman som installerat enligt tidigare ägaren men dom verkar ha semester.

Hjälp snälla alla ni duktiga!!
 
Dåligt med vatten i brunnen/borrhålet, en pump som inte fungerar som den ska eller tryckströmbrytaren som inte alltid slår till vid tillslagstryck.
 
Vad betyder det på svenska då ;-)..

Tänk tjej som köpt gård av annan tjej och inte riktigt kunnat förklara hur saker fungerar :p..
 
Det finns en tryckbrytare som startar pumpen då trycket i hydroforen blir för lågt, och pumpar upp det till normalt tryck igen.

Jag gissar på att pumpen inte orkar pumpa upp trycket då "kranen är öppen". Hur funkar det med dusch?
 
Larsa skrev:
Det finns en tryckbrytare som startar pumpen då trycket i hydroforen blir för lågt, och pumpar upp det till normalt tryck igen.

Jag gissar på att pumpen inte orkar pumpa upp trycket då "kranen är öppen". Hur funkar det med dusch?
Duscha går jätte bra om man inte vattnat buskarna innan.

Hur ser en tryckbrytare ut?

Hur fixar man det hela? Byter pump?
 
Ett råd är att invänta hjälp. Utifrån hur du beskriver din kunskap så är risken att du kan ställa till det ännu värre, dvs du får inget vatten. Mycket kan man mixtra med men att bli utan vatten är inte kul.
Du måste t.ex. ta reda på vilken typ typ av tryckströmbrytare du har för att veta hur den fungerar och justeras.Vi borrade för brunn själva vid fritidshuset förra hösten och nu i våras gjorde firman en justering av tryckbrytaren. Jag har gjort det på vår gamla anläggning men nu fick firman fixa det.
 
Om trycket försvinner för att sedan komma tillbaka har du troligen en sinande brunn eller dålig tillrinning..
 
elmont skrev:
Om trycket försvinner för att sedan komma tillbaka har du troligen en sinande brunn eller dålig tillrinning..
Ja det låter ju som det. Bevattningsslangen förbrukar mer vatten än vad det rinner till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.