Hejsan
Vi har tittat lite på Vårdahus, Ekenäs är det någon som har erfarenhet av det ? eller andra positiva eller negativa erfarenheter.
Hur verkar kvaliten - standaren ?
Prisuppgifter mm

Har sökt i forumet och läst det som finns om Vårgårda, men det kanske finns någon mer som vet något.

MVH

Elene
 
Fick prisuppgift förra helgen på 1,76 mille (Östergötland) men tror inte att kakel i badrum ingår då.
Ett tips är att du kan spara en slant på att ta bort burspråket i vardagsrummet.
 
Hej
vi ska bygga med Vårgårdahus. Det blir ett EKÄNGEN med helt ny planlösning. Vi flyttar bl. a. burspråket, vi ska ha takkupa m.m. Skulle tro vi landar på 1.7 om vi vill ha NF nedervåning och o-inredd övervåning.

Just nu väntar vi på förslag på planlösning från deras arkitekter, ska bli spännande att se hur det ser ut. Slutpriset beror ju naturligtvis på hur mycket stora förnster och liknande vi vill ha.

Vi ska dock göra entreprenaden och gjuta grunden själva, eventuellt lite måleriarbete också, så vi får se vad det gör på slutnotan också.


Säljaren vi har haft att göra med är väldigt tillmötesgående och kunnig. Vi känner stort förtroende för honom.

Grundstandarden som han specade upp var mycket omfattande med spottar i badrum och kök, 14 mm ekparkett isolerade innerväggar med spånskiva och gips och så vidare. Detta går att ändra på om man tycker det blir för dyrt. Vi har inte bestämt oss om vi ska ta det rakt av som han erbjuder eller ej.
 
Bobbyofswe: Vet du hur golvvärmen monteras?
Gjuts den in i plattan eller placeras den ovanpå plattan direkt under golvet?
Kommer ni att göra tillval på extra isolering i plattan och i så fall, hur mycket?
 
Hejsan
Man får tacka för svaren.
Ploppan var i östergötland ska ni bygga?
Har ni bestämt er för att bygga med vårgårda hus och är det ekänäs?
Är huset ni fått pris på i standar utförande eller har ni ändrat något?
Är det nyckelfärdigt förutom badrummen?
Puts eller trä?
 
Elene: Vi har ingen tomt ännu men två möjliga (utanför Lkpg) åtminstone, d.v.s. inget kontrakt.
Vi har inte bestämt oss ännu men Vårgårda har gett bra vibbar hittills. Har precis begärt skriftliga produktionskostnadskalkyler, bl.a. på Ekenäs utan burspråk i v-rum och utan ryggåstak.
Jag bad säljaren räkna med färdiga badrum eftersom det inte ingår precis som du skriver.
I övrigt har jag enbart frågat om standard fast med förändrat uppvärmningssystem.
Priset på Ekenäs 'tror' jag var i standardutförandet, d.v.s. med burspråk i v-rum samt ryggåstak är inte 100 på detta dock.
 
Golvvärmen gjuts direkt i plattan. Vi har inte diskuterat ökad isolering ännu, men jag tror inte att vi kommer öka det.

Vi fick förslag på planlösning igår kväll så nu ska vi diskutera igenom det med vår kontakt. Väääldigt roligt :D
 
Vi hade med Vårgårda i diskussionen - Ekängen - men de ramlade bort ur diskussionen. Inte för något speciellt. Säljaren var duktig o kunnig och trevlig.

Priset var ok vid tidpunkten dvs slutet -03 början -04 jämförbart med TH.
 
hej
Bobbyofswe du har fått pm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.