Har en Cylinda DM180. Som framgår på bilden har den övre spolsnurran blivit sned. Den sitter fast med klämmorna som den ska det är mer som om det saknas en tyngd? Nu slår den i korgen när maskinen går.

Den är inte sned åt samma vinkel utan man kan vicka på den. Bifogar en bild på den enda bit jag hittat i maskinen den senaste tiden.
 
  • Öppen diskmaskin med sned övre spolsnurra och synlig rosa bit i bestickkorg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsnitt av en Cylinda DM180 diskmaskin som visar namnet och en sned övre spolarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastbit som troligen lossnat från en Cylinda DM180 diskmaskin, ligger på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
N Nybyggaren12345 skrev:
Har en Cylinda DM180. Som framgår på bilden har den övre spolsnurran blivit sned. Den sitter fast med klämmorna som den ska det är mer som om det saknas en tyngd? Nu slår den i korgen när maskinen går.

Den är inte sned åt samma vinkel utan man kan vicka på den. Bifogar en bild på den enda bit jag hittat i maskinen den senaste tiden.
man byter slitdelen på 30sekunder så blir den som ny igen
https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=12434
billigare på cylinda men se upp med serienumret då det bryter modell mitt i
E4306084SATS ÖVRE SPOLARMSLAGRING KPL313, 3241 st
i-142,50 kr
 
  • Gilla
Nybyggaren12345
  • Laddar…
A
byt den undre samtidigt det brukar behövas
plastbiten kan vara en avgränsning i silen men inte helt säker då den ser stor ut inget att ha hur eller hur
 
  • Gilla
Nybyggaren12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.