Hej allihop,

Det sticker ut fyra följande rör från golvet. Två till höger är kallt vatten och två till vänster varmt vatten. Varför? Förr satt diskbänken på samma plats...
 
  • Fyra rör sticker upp ur ett betonggolv, två markerade för kallt vatten och två för varmt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver nog utveckla din fråga lite. Bilder hjälper alltid.
 
Vidarekoppling till annan förbrukare, vart leder rören?
 
Laddade precis upp en bild
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Vidarekoppling till annan förbrukare, vart leder rören?
Tänkte samma sak, men varför 2st för varmt vatten?
 
Kommer till "diskhon" genom det ena, och vidare i den andra
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Kommer till "diskhon" genom det ena, och vidare i den andra
Kan du utveckla ditt svar :)
 
Leder rören till ett annat handfat så kan det va trevligt med både varmt och kallt vatten. Vart leder rören?
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Leder rören till ett annat handfat så kan det va trevligt med både varmt och kallt vatten. Vart leder rören?
Dem leder ingenstans. Värmepanna finns i badrummet, höger om bilden. En teori är att kallt vatten leder vidare till panna som är installerad i badrummet men varför två rör varmt vatten
 
A Arne52 skrev:
Dem leder ingenstans. Värmepanna finns i badrummet, höger om bilden. En teori är att kallt vatten leder vidare till panna som är installerad i badrummet men varför två rör varmt vatten
Klart dom leder någonstans, testa plugga rören och sedan testa alla dina förbrukare så ser du vart du inte har vatten längre.
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Klart dom leder någonstans, testa plugga rören och sedan testa alla dina förbrukare så ser du vart du inte har vatten längre.
Tack Luddis! Nu tror jag att jag vet vart den leder :) återkommer vid ett senare tillfälle när jag bilat upp golvet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.