Jag har precis fått hem en Gardena Sileno efter att min gamla i70 lagt av. Efter att jag gått igenom menyn och den ska kalibrera guideslingan startar den och går cirka 10 cm sedan stopp. Det verkar som att batteriet inte är laddat trots att den stått hela dagen i laddstationen och displayen sagt "Laddar". Någon som har en god ide?
 
Tolkar din beskrivning som att med "stopp" menar du att maskinen stannar med tomt batteri?
I så fall är risken är stor att batteriet har djupurladdat och är då mer eller mindre defekt.
Du bör höra med inköpsstället eller Gardena så kommer dom sannolikt att skicka dig ett nytt batteri.
 
"etompau", tack för svaret. Jag har kontrollerat lite mer och mätt, resultat är att roboten säger först att den laddar och sedan visar display att den inte laddar. Det finns helt OK med spänning på laddstationens bleck, med andra ord är det nog ganska säkert att det är som du säger att batteriet är defekt. Tar kontakt med säljaren i morgon. Ha en trevlig fortsättning på helgen!
 
Vanligt problem, ser ut som den laddar men blir aldrig klar, så Innan du lämnar in den kolla laddbleck på både robot och laddstation, jag brukar ett par ggr varje säsong behöva ta ett litet sandpapper och polera upp dessa då de blir smutsiga och ärgade, efter det ska det fungera igen 👍
 
Hej Micke99, tack för det. Denna robot är splitter ny plus att alla bleck är skinande blanka och det finns full spänning i laddstationen på dom blecken. Så tror därför mer på batteriet.
På min gamla Gardena polerade jag upp blecken med ett polerstål varje vår inför säsongstarten sedan gick det bra hela sommaren.
 
  • Gilla
micked99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.