Hej. Vad är det som behöver bytas ut om det fortfarande kommer lite värme ut i elementet? De gamla funkar inte längre, de släpper också ut lite värme när det är stängt.
 
  • Närbild på en gammal radiator med en metalldel och en slangklämma på fästet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en äldre termostatventil till ett element, som verkar behöva bytas ut på grund av läckande värme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De där termostaterna är förbrukade och hör hemma i skrotbingen. Dags att skaffa nya utbytestermostater.
 
J
Det var inte frågan, tror jag åtminstone. Problemet är väl tydligen att radiatorn blir varm även med pinnen intryckt, enligt bild.
Du behöver motionera pinnen ut och in tills den rör sig utan våld. Ta en tång och försök joxa med den tills det släpper.
 
Jag frågar varför det är varmt i systemet en september med 29 grader på dan och 15 på natten...vad är yttertemperaturen?
 
J Jocke Best skrev:
Det var inte frågan, tror jag åtminstone. Problemet är väl tydligen att radiatorn blir varm även med pinnen intryckt, enligt bild.
Du behöver motionera pinnen ut och in tills den rör sig utan våld. Ta en tång och försök joxa med den tills det släpper.
Nja. Använd tångens flata sida och tryck in pinnen. Ta INTE tag i den med tången och dra ut för då kan pinnen släppa och då börjar det läcka vatten!
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.