Jag blir snart galen!
Vi renoverar villan och sätter nya gipstak med reglar på avstånd cc 40. Varje skarv spacklas och därpå limmas sedan traditionella pappersremsor. Dessa spacklas sedan 3-4 gånger innan målning.
I källaren funkar det fint men på entreplan spricker det här och där trots förarbetet.
Gör om och gör rätt. Men när man gjort det gång efter annan, vad gör man då? Microlit i taken?
Står nu med en halvfärdig hall (tapeterna uppe i delar av hallen) och när jag kom hem efter jobbet idag har de förb*nnade sprickorna dykt upp igen.
Inte i hela taket, nej då, då hade det ju varit lätt att tro att vi gjort fel hela tiden. Nej, på tre skarvar (samtliga kortsidor).
Vad ska jag göra? Blir knäpp snart...
Vi renoverar villan och sätter nya gipstak med reglar på avstånd cc 40. Varje skarv spacklas och därpå limmas sedan traditionella pappersremsor. Dessa spacklas sedan 3-4 gånger innan målning.
I källaren funkar det fint men på entreplan spricker det här och där trots förarbetet.
Gör om och gör rätt. Men när man gjort det gång efter annan, vad gör man då? Microlit i taken?
Står nu med en halvfärdig hall (tapeterna uppe i delar av hallen) och när jag kom hem efter jobbet idag har de förb*nnade sprickorna dykt upp igen.
Inte i hela taket, nej då, då hade det ju varit lätt att tro att vi gjort fel hela tiden. Nej, på tre skarvar (samtliga kortsidor).
Vad ska jag göra? Blir knäpp snart...
Vad jag hört av målare så är dagens färger inte lika flexibla som färgen var innan.
Sätt microlite så bör du slippa det
Sätt microlite så bör du slippa det
Tack Ssyrk!Ssyrk skrev:
Ska nog ta och testa CP100-väven. Har beslutat oss för att köra fördigt med tapetseringen och sätta väven i efterhand, vi måste ändå täcka de delar som redan är tapetserade så det blir bökigt hur vi än gör.
Liknande trådar
-
Varför spricker det i vägghörn/takhörn vid på vintern?
Byggmaterial & Byggteknik -
Spackla fönsterbläck. Spackel spricker. Varför?
Möbelsnickeri -
Takdosor - plasten spricker, varför och hur åtgärda?
El -
Sprickor i fasaden - varför spricker det?
Fasad -
Varför spricker väggfärgen inomhus?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus