Hej

vi har börjat få problem med tvättmaskinen, en Bosch Series 4 från 2015.

Ibland när man ska starta så piper den två ggr som på filmen. Inget meddelande annat än pipen och det finns ingen förklaring till sädets i bruksanvisningen.

oftast så startar den på andra eller tredje trycket ibland får man öppna och stänga luckan och ibland stänga av och sätta på den igen.

En gissning är att det är låset till luckan som inte känner att den är stängd men det är som sagt bara en gissning.

Är det någon som vet vad den vill säga?
 
Sådär har våran torktumlare gjort sedan den var ny. Aldrig gjort något åt det. Dålig konstruktion?
 
Du kan testa att hålla inne startknappen lite längre. Tänk som om det vore en riktig knapp som du skall trycka in, inte bara dutta till den. Har funkat på vissa modeller.
 
Tack för svaren, jag testar lite till helt enkelt :)
 
Ja vår start knapp på tvättmaskinen kan även pausa prg så trycker man slarvigt så startar den först för att sen pausa (vilket leder till två pip)
 
Hur gick det sen med detta? Kan tillägga att vi har exakt samma sak på vår nya Bosch tvättmaskin serie 6
 
RoTe
S StevieGee skrev:
Sådär har våran torktumlare gjort sedan den var ny. Aldrig gjort något åt det. Dålig konstruktion?
Min med men det är en Siemens.
 
Jag beställde en nytt Lucklåsrelä
från Bosch serie 6 reservdelar

bytt ut det genom att titta på en youtube film

How to change BOSCH Washing Machine door lock, or how to fix BOSCH Washing Machines door lock


sen slutade den dubbel pipa efter om start.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.