Var ute på IKEA häromdagen och pratade med en expedit angående arbetsbänken. Eftersom vi har begränsat med plats i köket och kommer att skaffa diskmaskin har vi tänkt ha en ensam ho, men detta "fick" man tydligen inte.

Skulle man ha massivt trä "måste" man ha en ho med avställningsyta. Detta verkar också stämma med IKEA:s broschyrer där man inte kan välja att få en enkel ho underlimmad i en träskiva, utan den enda prisangivelsen är med den lite större hon med avställningsyta (sida tre i http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/buying_guides/kophjalp_VA06/kok_VA06/bankskivor.pdf).

Jag ANTAR att detta beror på ökad risk för vattenskador etc, men hon har ju bara detta extra skydd på en sida? Det borde ju bli vattenskador på den sidan utan avställningsyta? Eller är det p.g.a. något annat som man inte kan göra på detta sätt? Jag förstår att det är olämpligt att låta disk etc. rinna av på en träskiva, men det finns ju snygga väggmonterade diskställ om man nu måste handdiska någonting som man kan ställa en bricka under.

Eller har det med att den just är underlimmad att göra? Frågan kvarstår ju dock varför man inte kan ha en underlimmad ho utan avrinningsyta i en träskiva, och om det går att ha en ensam ho bara den INTE är underlimmad?

Någon som kan sprida ljus?
 
det stämmer att det är en garantifråga..ett avtal mellan ikea och leverantören..
 
n0ir skrev:
Eller har det med att den just är underlimmad att göra? Frågan kvarstår ju dock varför man inte kan ha en underlimmad ho utan avrinningsyta i en träskiva, och om det går att ha en ensam ho bara den INTE är underlimmad?

Någon som kan sprida ljus?
Jag har en ensam ho som ligger ovanpå bänkskivan.. tycker jag är snyggt
 
Linjemontoren skrev:
Jag har en ensam ho som ligger ovanpå bänkskivan.. tycker jag är snyggt
Inga problem med vattenansamlingar eller vattenskador? Är det alltså BARA om hon ska vara underlimmad? Trodde det skulle minska risken för vattenskador, inte öka den...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.