Hej,
dräneringsrännan (eller vad jag ska kalla det) lyfts upp från altanläggningen, och jag är rädd att det ska få konsekvenser för dräneringen.

Som ni ser på bilderna undrar jag vad kan jag göra för att ”sänka” den igen? Det ser inte ut som det är de omkringliggande stenarna som sjunkit, men är inte säker.

Tacksam för alla former av svar, är inte kunnig överhuvudtaget tyvärr.
 
  • Dräneringsränna som har lyfts upp från stenläggningen på en altan, med gräs som växer mellan stenarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dräneringsränna som lyfts upp från altanläggning med stenar, belägen intill ett plank av trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dräneringsränna som har lyfts upp från en stenlagd altan, vilket orsakar en ojämn yta mellan rännan och de omgivande betongplattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyfter rännan eller sjunker stenarna? Ja dessa rännor är täta från sidan men vatten kan ju också rinna in under gallret.
 
Jag vet inte, svårt att avgöra vilket som sker. Det är dock bara i ena änden. Finns det något sätt att ta reda på om det beror på stenarna eller rännan?

Kan man lyfta upp rännan på egen hand? Eller tar man in någon för den typen av arbete (som total lekman)?
 
Redigerat:
O Olof Westerberg skrev:
Jag vet inte, svårt att avgöra vilket som sker. Det är dock bara i ena änden. Finns det något sätt att ta reda på om det beror på stenarna eller rännan?
Har du ett långt vattenpass eller en rak regel och ett kort vattenpass borde du kunna få en uppfattning om om det är stenarna som satt sig eller rännan som rört sig.
 
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.