Hej! Jag har köpt ett nytt vattenlås och trodde att det skulle vara enkelt att montera men det läcker mellan vattenlås och utgång från tvättställ (gummiringen sitter där den ska). Varför?
 
  • Nytt vattenlås kopplat till tvättställ med en röd cirkel markerande läckagepunkt mellan vattenlås och avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S skanfals skrev:
Hej! Jag har köpt ett nytt vattenlås och trodde att det skulle vara enkelt att montera men det läcker mellan vattenlås och utgång från tvättställ (gummiringen sitter där den ska). Varför?
Röret ser ut att sitta lite snett? Eller så behöver du bara ta i lite mer :rofl:
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Storsockret
Ja, tycker också det ser snett ut. Hade samma problem här hemma, tog några försök innan det ville sig. Fick verkligen vara noga med att det var rakt innan jag började skruva.
 
Storsockret Storsockret skrev:
Ja, tycker också det ser snett ut. Hade samma problem här hemma, tog några försök innan det ville sig. Fick verkligen vara noga med att det var rakt innan jag började skruva.
Storsockret Storsockret skrev:
Ja, tycker också det ser snett ut. Hade samma problem här hemma, tog några försök innan det ville sig. Fick verkligen vara noga med att det var rakt innan jag började skruva.
Den satt lite snett, men nu är det helt rakt. Tyvärr läcker det fortfarande. Är det något mer jag missar?
 
S skanfals skrev:
Den satt lite snett, men nu är det helt rakt. Tyvärr läcker det fortfarande. Är det något mer jag missar?
 
  • Vattenlås och avloppsrör under en handfat med vit rörinstallation och metallgallerhylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och du har lagt i packningen mot handfatet?
Samt att du kan dra den så att den bottnar?
Tycker den gängade delen mot handfatet ser ut att vara väldigt kort.
 
Antingen drar du för löst, eller för hårt.
Drar man för hårt så kan packningen lätt skadas eller glida åt sidan. Vissa bottenventiler har en väldigt smal och vass kant som packningen ska täta mot.
 
B
Sitter rören lite i spänn, pga att något är lite för långt eller lite för kort kapat, brukar vinkeln bli lite fel, men smygläckage som resultat.
 
Hur stark är du? kanske ska dra åt lite med rörtång?
 
Du behöver högts troligt en tjockare packning då det verkar att röret från handfatet inte bottnar i kopplingen (haft samma problem)
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
B
E Emanuel01 skrev:
Hur stark är du? kanske ska dra åt lite med rörtång?
Du drar aldrig åt plaströr med en rörtång.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.