J
Hej. Sedan en tid tillbaka kluckar det från övre delen av vattenlåset i köket samt att vattnet rinner undan mkt långsamt/rinner upp i båda hoarna, gäller även från diskmaskin. Jag har tagit loss/rengjort hela vattenlåset och spolat med högt tryck ner i avlopp i golvet, där rinner det utan problem och inget kluck eller gurgel kommer därifrån. Läst olika trådar med olika tips/råd men förstår ej var problemet finns och hur jag fixar det. Förslag på åtgärd?
 
  • Rör och avlopp under en diskbänk med S-lås och flexibla anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När det kluckade för mig så var det stopp längre ner i röret. Det kluckade i vattenlåset eller hela vasken, kluckade på flera ställen.

Märkte i krypgrunden att det läckte från ett avloppsrör vilket det inte alls borde göra. Fick dit en kille med kamera och långt ner i avloppsröret var det stopp.


Betyder inte alls att det är så för dig, men så var det för mig..
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Nästan stopp längre ner eller problem med avluftningen är min gissning. Kan det vara så att avluftningen är på taket och han blivit igensnöad?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Instämmer med föregående om ett nästanstopp längre ner.
Hade liknande problen under ett bra tag tills jag körde en rensspiral långt ner i rören och tydligrn fick bort pluggen.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
J
Tack för synpunkter, fick inte ordning på det utan beställde högtrycksspolning av rören. Problemet var stopp/propp i röret fram till stammen i huset, x antal kronor senare funkar det perfekt!
 
  • Gilla
Ursidae och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.