Har precis satt in ett Habo Tribe 2 i garagedörren. Installationen gick bra och allt verkar fungera som det ska - utom en "liten" grej som är helt avgörande... Det går inte att öppna dörren utifrån utan nyckel!! När jag trycker ner handtaget (och dörren är upplåst) så dras inte fallet in (det är väl så den 3-kantiga delen heter?).

Inifrån fungerar det som det ska, dvs när man trycker ner handtaget så åker fallet in och man kan öppna.

Vad i hela världen kan jag ha gjort fel? Är det ett mekaniskt fel eller nåt med elektroniken? Någon som har en teori - eller vet?
 
Dörren är högerhängd utåtgående, dvs den variant som låset är förinställt för när det gäller handtagen. Det enda jag är osäker på är den lilla skruven på låset, men tycker att den också borde sitta för att passa default-konfigurationen. Om den sitter på fel sida, får det denna effekt då?

(Försöker undvika att behöva skruva isär precis hela låset... ;-) )
 
Det är inte så att du behöver låsa upp med nyckel och lämna nyckel-låset olåst?

Eftersom detta (verkar) vara en mekanisk del är det ju rimligt om elektroniken inte kan låsa upp den.. (eller så tänker jag galet, skulle aldrig få för mig att köpa ett elektroniskt lås)

Edit: alltså bara låsa dörren genom att trycka handtaget uppåt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.