Varför envisas ni med att inte införa en varning när man postar i en gammal tråd?
Det är jättebra att man kan skriva i gamla trådar, den möjligheten tycker jag ska finnas kvar, men det blir lite löjligt när det gång på gång kommer kommentarer på 5-10 år gamla inlägg där postaren uppenbarligen inte uppfattat att det är en gammal tråd.
Det händer i mina ögon väldigt ofta och det borde lösas med en varning om att ”föregående inlägg är äldre än X månader”.

Är inget stort problem men kvaliten på forumet och relevansen i inläggen skulle öka. Men å andra sidan kanske mängden inlägg minskar då och det minskar annonsintäkterna?
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Jag ser inget problem med att man bumpar en gammal tråd? Trådarna är ju inte bara för TS problem, utan för alla med likartade problem, Jag gissar att gamla trådar väcks för att man sökt på "sitt" problem och en gammal dyker upp för den passar bra.
 
  • Gilla
Mats-S och 3 till
  • Laddar…
Ibland är det ju uppenbart att någon missat och inlägget blir helt irrelevant, men oftast tycker jag som Plutus att även gamla frågor kan vara lika aktuella.

"Those who cannot remember the past are condemned to repeat it."
 
  • Gilla
Damaja och 2 till
  • Laddar…
Det har önskats och diskuterats många gånger tidigare. Jag gissar att forumägarna är rädda om reklamintäkterna som några extra klick ger?
 
Och inför man detta systemet kommer det startas nya trådar på _ALLT_....
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Chrillls Chrillls skrev:
Och inför man detta systemet kommer det startas nya trådar på _ALLT_....
Varför? Det är som bekant bättre att bumpa en gammal tråd än att starta en ny. Skulle funktionen ovan implementeras hindrar det ju ingen från att skriva utan man får endast en varning.

Uppskattningsvis är det väl kring hälften av inläggen i gamla trådar som bidrar och resterande blir bara något irrelevant tillägg.
 
  • Gilla
MatCan och 1 till
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Varför? Det är som bekant bättre att bumpa en gammal tråd än att starta en ny. Skulle funktionen ovan implementeras hindrar det ju ingen från att skriva utan man får endast en varning.

Uppskattningsvis är det väl kring hälften av inläggen i gamla trådar som bidrar och resterande blir bara något irrelevant tillägg.
jag är helt med dig, och tycker det är bättre att Bumpa då det även kan leda till snabbare svar från OP.
 
Det spelar ju ingen roll om det kommer upp en varning eller inte. Vill man svara i en gammal tråd gör man ju det ändå.

Ibland skriver man i en gammal tråd för att man bara är nyfiken på hur det gick, ibland för att man vill ha tips på erfarenheter som trådskaparen gjort efter sitt inlägg men inte berättat något om.

Själv har jag inga som helst problem med att gamla trådar väcks till liv igen. De är ändå ofta nya för mig som inte varit med här längre än knappt ett år.
Och vill jag inte läsa om det scrollar jag bara vidare.
 
Jag är inte emot att man bumpar en gammal tråd om man gör det medvetet.
Ofta så görs det dock för att folk inte uppmärksammar att det är en gammal tråd och sedan fortsätter det med fler inlägg på ett ämne som varit dött i flera år. Jag har svårt att se nyttan med det.
Om det införs en varning så får man bort de inläggen och andelen relevanta diskussioner ökar därför.

När en gammal tråd lyfts till ytan så uppmärksammar jag själv inte alltid att det är en gammal tråd. Har kommit på mig själv flera gånger med att vara på väg att skriva något och sen så visar det sig att TS inte varit inloggad på flera år.
 
  • Gilla
Chrillls och 2 till
  • Laddar…
Chrillls Chrillls skrev:
Och inför man detta systemet kommer det startas nya trådar på _ALLT_....
Om man har något att tillföra en gammal tråd så gör man det. Annars startar man en egen tråd.
Det är allt för många trådar där många fler än trådskaparen lägger in sina egna frågor fast dom borde ligga i separata trådar.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Är oxå irriterad på att det titt som tätt dyker upp svar på frågor som är gamla och där det helt tydligt är någon som skriver för att man tror att det är en färsk fråga.
En liten extra popup för att informera om att tråden har sovit i typ 6 månader gör ju inget och vill man fortsätta så går ju fortfarande detta.
Skulle inte göra mig ett dugg nu när jag fortsätter i denna tråd istället för att starta en ny och skulle uppskatta ett svar från Admin om detta.
 
Tack det hade jag helt missat. Toppen jobbat.
 
Har inte provat själv att svar på en gammal tråd men det verkar som att den varning som kommer upp är på tok för lite då det hela tiden dyker upp sådana trådar där det tydligt syns att man tror att det är en aktiv tråd och räknar med att TS ska fortfarande behöver hjälp.
 
En del skiter kanske i varningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.