Har en beko tvättmaskin där trumman slutat rotera. Motorn går inte. När jag tar bort remmen och kontaktstyckena från motorn snurrar den hur fint som helst när jag snurrar med handen, men så fort jag sätter dit kontaktstycket med de grå kablarna så lixom "hackar" motorn när jag snurrar med handen trots att kontakten inte sitter i väggen? Startar jag program utan remmen på så snurrar inte motorn, allt annat fungerar och inga felmeddelanden. Vad är felet tro? Styrkortet? Är drt nån mening att lägga pengar på ett nytt eller det blir fler fel snart?
 
  • Kretskort från en tvättmaskin med synliga komponenter och anslutna kablar. En vit kontakt med flera färgade kablar syns tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en motor från en tvättmaskin av märket Beko, med kablar anslutna och remmen borttagen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tiasn skrev:
Har en beko tvättmaskin där trumman slutat rotera. Motorn går inte. När jag tar bort remmen och kontaktstyckena från motorn snurrar den hur fint som helst när jag snurrar med handen, men så fort jag sätter dit kontaktstycket med de grå kablarna så lixom "hackar" motorn när jag snurrar med handen trots att kontakten inte sitter i väggen? Startar jag program utan remmen på så snurrar inte motorn, allt annat fungerar och inga felmeddelanden. Vad är felet tro? Styrkortet? Är drt nån mening att lägga pengar på ett nytt eller det blir fler fel snart?
motorstyrningen
beko = acelik och är inte mycket att satsa på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.