De går när jag har min ung i gågne med spisen sen när jag ska micra något går propen. varför? fin det något jag kan göra för att propen inte ska går när alt är igång?
 
#el
för många förbrukare på samma säkring, lösning:anvönd inte allt samtidigt eller ta dit elektriker som får dra om så de blir på olika säkringar(y)
 
  • Gilla
Lövborgen
  • Laddar…
För mycket belastning på en säkring.
Ligger både ugn och mikro och kanske någonting mer på samma så blir det för mycket så därför det går säkringar.
Enda sättet är att dela upp dom på olika grupper.
 
A Argastesnickaren skrev:
För mycket belastning på en säkring.
Ligger både ugn och mikro och kanske någonting mer på samma så blir det för mycket så därför det går säkringar.
Enda sättet är att dela upp dom på olika grupper.
tack för hjälpen, Har du något tips på viket företag eller vem man borde kontakta för att lägga de i olika grupper? Så när jag ska använde de så går inte propen igen.
 
IcaIsak IcaIsak skrev:
viket företag eller vem man borde kontakta för att lägga de i olika grupper?
En elektriker eller ett elinstallationsföretag, vilket väl är i praktiken är i princip samma sak.
 
  • Gilla
IcaIsak
  • Laddar…
IcaIsak IcaIsak skrev:
tack för hjälpen, Har du något tips på viket företag eller vem man borde kontakta för att lägga de i olika grupper? Så när jag ska använde de så går inte propen igen.
Det går inte att flytta en maskin till annat uttag??
Prova med en liten förlängnings sladd till den ena maskinen.
Annars är det valfri elektriker som får fixa det med ett nytt uttag på annan säkring.
 
  • Gilla
IcaIsak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.