Vi brukar ha den inställd på 20-21 grader, i perioder om några dagar kan golvet vara varmt (nästan onödigt varmt), för att sen i några dagar vara iskallt. Sista tiden är den nog oftare av än på faktiskt. Läst att det ofta är termostaten som strular men kan det vara det fast att den verkar funka ibland?
 
Särskilt lite modernare golvvärmetermostater verkar kunna strula mycket. Ebeco hade en serie som det väldigt ofta uppstod fel på under många år för kanske 10 år sedan.
 
  • Gilla
Andersson86
  • Laddar…
Många har haft problem med termostater, inte bara Ebeco. Men ja, det finns inte så mycket annat som kan strula än just termostaten tyvärr, iaf inte utifrån din problembeskrivning.
 
  • Gilla
Andersson86
  • Laddar…
Hade samma fel tills den la av helt, Ebaco.
Givaren är trasig, drog ur den för ett år sen och hängde en på en krok i hallen.....vilken dag som helst kommer jag ihåg att ta med den och köpa en ny....då vet jag om termostaten är hel eller trasig också.
Men som sagt, värmen åkte jojo innan den dog.
 
  • Gilla
Andersson86
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hade samma fel tills den la av helt, Ebaco.
Givaren är trasig, drog ur den för ett år sen och hängde en på en krok i hallen.....vilken dag som helst kommer jag ihåg att ta med den och köpa en ny....då vet jag om termostaten är hel eller trasig också.
Men som sagt, värmen åkte jojo innan den dog.
Vår verkar heta DEVI 550, men de funkar ju säkert på liknande vis oavsett märke..Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.